האלוף אמיר אבולעפיה ימונה ל’פרויקטור’ המאבק בקורונה

שר הבריאות החליט למנות את האלוף אבולעפיה ל'פרויקטור הקורונה' • אבולעפיה, שכיהן עד לפני כשלושה שבועות כראש אגף התכנון בצה"ל, ירכז את המאבק הממשלתי בקורונה • חברי כנסת מימין ומשמאל תקפו בחריפות את החמרת ההגבלות • בכירים בממשלה: לא יהיה סגר בסופ״ש הקרוב
יוני גרין
כ"ד תמוז התש"פ / 16.07.2020 18:14

שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט אחר הצהריים (חמישי) למנות את האלוף אמיר אבולעפיה ל”פרויקטור הקורונה”.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

אבולעפיה, שכיהן עד לפני כשלושה שבועות כראש אגף התכנון בצה”ל, ירכז את המאבק הממשלתי בהתפרצות הקורונה בישראל.

בימים האחרונים התקיימו שיחות בין צמרת משרד הבריאות לבין אבולעפיה, תוך התחייבות כי יקבל את מלוא התמיכה, הגיבוי והאמצעים הדרושים – אם יענה בחיוב.

המינוי יצא לדרך, לאחר שראש הממשלה הציע למנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, לשמש כפרויקטור של המאבק בנגיף הקורונה – אך האחרון סירב.

בשעה 20:30 הערב תתכנס מליאת הממשלה לישיבה דחופה, במהלכה יוחלט על הטלת סגר בסופי שבוע. במסגרת הסגר תותר יציאה רק לצרכים חיוניים החל מיום שישי בבוקר ועד ליום ראשון בבוקר.

עם זאת, גורמים בכירים בממשלה אומרים כי לא יהיה סגר בסופ״ש הקרוב, משום שהדבר מצריך חקיקה של הכנסת.

ראש הממשלה כבר שוחח הערב עם יו”ר ועדת החוקה של הכנסת, ח”כ יעקב אשר, ואמר לו כי החקיקה המאפשרת להטיל סגר בסופי שבוע תובא לצורך הליך חקיקה מהיר.

משמעות ההנחיה של ראש הממשלה היא שהסגר יוטל מהשבוע הבא, ולא בסוף השבוע הקרוב.

בכוונת הממשלה לאשר את הצעת החוק במליאת הכנסת כבר ביום שני הקרוב.

הסגר בסופי השבוע יכלול את הקניונים ואת חופי הים. בריכות הפועלות במלונות – יוכלו להמשיך ולהיפתח.

לצד זאת, בימי השבוע יוחמרו ההגבלות: במקומות פתוחים יותר לעד עשרים בני אדם לשהות בסמוך ובמקומות סגורים תותר התקהלות של עד עשרה בני אדם. לפי שעה לא התקבלה החלטה ברורה באשר לסגירת בתי כנסת.

מכוני הכושר ייסגרו וגם המסעדות ייסגרו לסועדים שיוכלו להזמין אוכל רק באמצעות משלוחים. כמו כן תבקש הממשלה לאשר עצירה לאלתר של מיזם בית הספר של החופש הגדול כך שהתלמידים לא ישובו אליו עוד.

חברי כנסת מימין ומשמאל תקפו בחריפות את החמרת ההגבלות.

ח”כ עודד פורר מישראל ביתנו אמר: ”סגירת בתי הספר של החופש הגדול וגני הילדים משמעותה בפועל סגירת המשק. אין בחלטה שמץ של הגיון, היא רק תמנע יציאה של בני זוג לעבודה ובפועל תעמיק את הפגיעה בחברה ובכלכלה”.

לדבריו, זו ”עוד עדות לכך שהמשבר היחיד שגדול יותר מהמשבר הכלכלי והבריאותי הוא המשבר הניהולי. מנהלים משבר בשליפות מהמותן. חלם”.

חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד הגיב: ”אני מתקשה למצוא רעיון מסדר הגיוני בהחלטות שיובאו לממשלה הערב. הן יביאו בוודאות להחרפת הפגיעה בכלכלה אך ספק אם ישיגו את התכלית הרצויה. עדיף: לקיים עבודת מטה מסודרת ולא להחפז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות