אדלשטיין: ‘שומע שאלה שמעלה גיחוך. מי אחראי? מי הממונה? אני!’ • צפו

שר הבריאות על המאבק בנגיף: "במציאות שבה כל פעם שמדובר בהגבלה מתחיל מאבק ציבורי, אנחנו צריכים להבין: אם כל ארגז הכלים הנוספים לא יעמוד לרשותנו, בסופו של דבר גם נגיע לסגר" • "אם יקרה לנו נס רפואי ונראה שינוי מגמה, אז אולי גם לא נגיע לזה"
חרדים 10
כ"ג תמוז התש"פ / 15.07.2020 19:26

שר הבריאות יולי אדלשטיין כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים ובה התייחס למצב המאבק בנגיף הקורונה.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

אלשטיין אמר: “המספרים לא מעודדים. נצטרך לשקול את כל הצעדים האפשריים על מנת לפחות לעצור את קצב העלייה, והנושא הזה יבוא לישיבת הממשלה הקרובה בראשון אם לא לפני כן”.

הוא התייחס לאפשרות שישראל תיאלץ להיכנס שוב לסגר: “אני אומר זאת בצורה פשוטה. מהיום הראשון שלי במשרד אמרתי ועשיתי את הכל כדי לא להגיע לסגר כללי. אבל במציאות שבה כל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי רחב כנגד אותה הגבלה, אנחנו צריכים להבין פעם אחת ולתמיד; אם כל ארגז הכלים הנוספים לא יעמוד לרשותנו, בסופו של דבר גם נגיע לסגר. אני מציע לשרים, לח”כים ולגם לנציגי התקשורת לזכור את הנוסחה הפשוטה הזאת”.

הוא הוסיף: “אם נוכל לנקוט בצעדים לפני הסגר לא נגיע לשם, אם נשב באפס מעש בימים הקרובים – המציאות תביא אותנו לסגר. לא משרד הבריאות ולא הממשלה – המציאות. אני חושב שנשארו לנו 3-4 ימים לראות אם יש תוצאה כלשהי לאותם צעדים מינימליים. הרבה פחות ממה שרצינו. אם יקרה לנו נס רפואי ונראה שינוי מגמה, אז אולי גם לא נגיע לזה”.

אדלשטיין התייחס גם לטענות שהועלו בימים האחרונים לפיהם אין מנהל למאבק בנגיף. “לצערי אני שומע בימים האחרונים שאלה שבעיניי מעלה גיחוך. מי אחראי? מי הממונה? אני רוצה לומר לכם בצורה הכי פשוטה: אני אחראי על האירוע, בעל הסמכות ולוקח על עצמי את כל האחריות.

“אני לא לבד בעניין הזה, החל מראש הממשלה, המל”ל, צה”ל, פיקוד העורף ומשרדי ממשלה נוספים – כולם נכנסים מתחת לאלונקה. אבל האחריות נשארת שלי. כך אני רואה את זה – וכך אנחנו פועלים. לא תמיד כל דעה תואמת את הדעה שלי ואת העמדה הרשמית של משרד הבריאות. אבל צריך לזכור תמיד שכך זה עם הנגיף הזה – אין איזו תאוריה מדעית שקובעת איך ומה צריך לעשות”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות