‘מבזים כבוד התורה’: ‘שימוע’ במשטרה לראש ישיבת ‘שכר שכיר’

הגרש''צ פרוכטר, ראש ישיבת 'שכר שכיר' בנתיבות, התייצב הבוקר ל'שימוע' בתחנה המקומית, לאחר שבליל שישי פלשו שוטרים למתחם הישיבה וקנסו בחורים: בפעם הבאה נסגור • אי ההבנה: במשטרה לא מכירים 'מתווה קפסולות' • ראש הישיבה לחרדים 10: "השימוע היה באווירה טובה"
ישראל יוספי
ז' תמוז התש"פ / 29.06.2020 12:53

חשיפת חרדים 10: הגרש”צ פרוכטר, ראש ישיבת ‘שכר שכיר’ בנתיבות, התייצב הבוקר (שני) בתחנת המשטרה המקומית, לאחר שבליל שישי פלשו שוטרים למתחם הישיבה המבודד וקנסו בחורים – על שלא עטו מסיכות.

רודפים אותנו’: שוטרים פלשו לקפסולה בישיבת ‘שכר שכיר’, קנסו בחורים – וזימנו את המשגיח למשטרה

בישיבה זועמים על זימונו של ראש הישיבה וטוענים כי מדובר בהתנכלות מכוונת, שכן הם כבר חודש וחצי שוהים ב’קפסולות’ ואין חובה לעטות מסיכה בתוך מתחם הישיבה.

“למה מזמנים את ראש הישיבה לחקירה בתחנת משטרה. שוטרים לא יכולים להגיע למשרדי הישיבה לשוחח עימו?”, אומר אחד הבחורים בישיבה ששוחח עם חרדים 10. “אם יש למשטרה מה לומר לראש הישיבה  שיתכבדו ויבואו אליו. אנחנו לא עשינו דבר, וכל שכן שלא ראש הישיבה. פשוט רוצים לבזות את התורה. אין  הסבר אחר. זה ביזוי התורה. בושה!”.

ראש הישיבה הגיע כבר אתמול בשעה 14:00 בצהריים לתחנת המשטרה, לאחר שזומן בליל שישי לבירור. ברגע האחרון, רגע לפני שנכנס פנימה, הודיעו לו על ביטול ובמקום זאת שיגיע היום בשעה 9:00 בבוקר.

ואכן, היום בשעה 9:00 בבוקר בדיוק התייצבו ראש הישיבה הרב שלמה צבי פרוכטר, ומשגיח הישיבה הרב יחזקאל פרבשטיין, בתחנת משטרת נתיבות.

לפני גורם המעורה בפרטים, לרב פרוכטר נערך ‘שימוע’, שנמשך כשעתיים, בהשתתפות מפקד התחנה צחי כהן וקצין הסיור שמעון אוחנה. “קראו לרב ל’בירור’, לא לשימוע. אבל בזמן שהגיע לתחנת המשטרה, הוסבר לראש הישיבה שמדובר ב’שימוע’ ולא ב’בירור’, ויכול היה לבוא עם עו”ד.

“למה לא נאמר לו לפני כן שזה שימוע?”, תוהה הגורם. “עוד זלזול בראש הישיבה”.

ראש הישיבה אמר לחרדים 10 בצאתו: “השימוע נערך באווירה טובה”.

העילה של השימוע, לפי המשטרה, הייתה הפרת הנחיות וסיכון שלום הציבור במתחם הישיבה. מפקד התחנה הביע את פליאתו: למה בחורי הישיבה הסתובבו במתחם הישיבה ללא מסכות?

לדברי גורם המעורה בפרשה, ראש הישיבה הבהיר לו כי מדובר בהנחיות שנתנו על ידי משרד הבריאות לישיבות, וכי הישיבה מתנהלת לפי ‘מתווה הקפסולות’, כאשר במשך שבועיים הבחורים היו בקפסולות נפרדות של 26 בחורים, ולאחר מכן מותר להם להתאגד ללא מסכות.

מפקד התחנה אמר כי הוא אינו מכיר את ההנחיה הזו – ויבדוק את הדברים מול משרד הבריאות.

ראש הישיבה קבל על כך שלמרות אירוע הרעש שבגינו הוזמנו השוטרים למתחם הסתיים, השוטרים לא עזבו את השטח והתמקדו באי עטיית המסכות, למרות שהבחורים עמדו בכללי משרד הבריאות.

הגורם המעורה בפרשה אומר לחרדים 10: “ה’שימוע’ נערך  לקראת נקיטת צעדים, כמו סגירת הישיבה. המשטרה רצתה להביא כוחות יס”מ ולסגור את הישיבה, אבל באו לקראתנו.

“מפקד התחנה היה כפסע לפני פתיחת הליכים שיובילו לסגירת הישיבה. הוא רצה לראות שבישיבה מבינים את ההשלכות. מה שהוא לא הבין זה, שבעקבות מתווה הקפסולות נהגנו בישיבה לעשות ‘זיץ’ קטן עם קבוצה של בחורים שחפצים בכך. החדר אוכל היה סגור, הרעש שהיה – היה מאוד מינורי, ובכל זאת זה הפריע לשכנים שהזמינו משטרה.

“ראש הישיבה ישב עם מפקד התחנה וליבן את הנושא. הנושא נשאר בוויכוח. במשטרה טוענים שחייבים לעטות מסכות ושיש הפרה בוטה של הוראות משרד הבריאות כאשר  180 איש מתאספים ביחד ללא מסכות. מנגד ראש הישיבה טען שלא מחוייבים לעטות מסכות. סגן השר אורי מקלב אמר לנו: ‘הם בורים ועמי ארצות, הם לא יודעים שבמתווה הקפסולות לא צריכים מסכות'”.

עם זאת, מפקד התחנה צחי כהן גילה אחריות והבנה ובין הצדדים סוכם על שיתוף פעולה מתמשך בין הישיבה למפקד הסיור. לצד זאת, מפקד התחנה הזהיר כי זו אזהרה אחרונה וכי בפעם הבאה יסגרו את הישיבה.

“סוכם שמעתה כל אירוע ייפתר בשיתוף פעולה”, אומר הגורם בישיבה. “נאמר למפקד התחנה שאישה שמתנכלת באופן רציף לישיבה, והיא זאת שמזמינה כל העת את המשטרה”.

במשטרה אמרו שכמעט הגיעו עם כוחות יס”מ לסגור את הישיבה – ואם זה יקרה פעם נוספת, זה מה שיעשו?

“כן. יש פה חוסר תקשורת ברור. על מה יסגרו?  על הרעש? על המסכות? יש פה משהו לא ברור”.

במשטרה טוענים שהיה בחור שזרק אבן זה נכון?

“אם מישהו שזרק אבן אנחנו מסלקים אותו מהישיבה. זה נושא חמור ולא נסכים לו”.

מטעם ראש הישיבה הרב שלמה פרוכטר נמסר: “מר צחי כהן מפקד התחנה גילה אחריות. סוכם על שיתוף פעולה, תוך שימת דגש על כך שישנה מתלוננת סדרתית שמזמינה באופן סדרתי ניידות משטרה לישיבה. לדעת חברי הכנסת החרדים, מדובר בניצול ציני של המצב ושיטור יתר”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משועממים
    29/06/2020 16:06
    יהודי פשוט
  1. התלהבות יתר של המשטרה בכל הנוגע לקורונה, ולמפקד התחנה הייתי מציע לגלגל בגולגל וללמוד את הנחיות ונהלי משרד הבריאות בטרם שהוא נותן תשובה לנחקר שהוא ילמד את הנושא.

  2. לחברי הכנסת החרדים
    29/06/2020 16:51
    טומי לפיד
  3. התנכלות לישיבה סגר על ערים חרדיות ואני שואל לא הגיע העת להפיל את הממשלה?

  4. כותרת חצופה
    30/06/2020 04:25
    שקד
  5. נראה שכותב התוכן לא קרא את הכתבה של עצמו