“מן שמיא הוחמר נגע הקורונה”: המכתב המיוחד של הגר”ח והגרי”ג

במכתב מיוחד ממרן הגר"ח קניבסקי ומרן הגרי"ג אדלשטיין, הם קוראים להקפיד על ההנחיות: "המצוה המוטלת עלינו היא שמירת הבריאות, חמירא סכנתא מאיסורא, וחלילה להתרפות בזה" • מציעים: "מן הראוי כי ישתדלו לומר פרקי תהילים אחר התפילות, להעתיר שיסיר מעמנו את הרעה הזאת"
יוסף גרינבוים
ח' תמוז התש"פ / 30.06.2020 11:14

מגיפת הקורונה: במכתב מיוחד, עליו חתומים מרן הגר”ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, המופנה “לרבנן ותלמידיהון וכל יושבי הארץ” – הם כותבים:

“כאשר מן שמיא הוחמר נגע הקורונה בעוונותינו הרבים, ובוודאי צריכים להתעורר מזה ולהתחזק כל אחד במה שליבו יודע מרת נפשו, ובפרט לשמור על קדושת בתי כנסיות ובתי מדרשיות”.

הגר”ח והגרי”ג גם מדגישים כי יש להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: “גם יש לזכור כי בעת הזאת, המצוה המוטלת עלינו היא שמירת הבריאות, חמירא סכנתא מאיסורא, וחלילה להתרפות בזה”.

על הלימודים בישיבות כותבים: “והזכות הגדולה היא מה שהיכלי הישיבות ומוסדות החינוך שוקדים על תלמודם כפי מה שאפשר, ובלי חשש סכנה אי”ה, ובודאי תורה מגנא ומצלא, וראוי לשמור ולהתחזק בזה לזכות ולשמירת עם ישראל”.

במכתב הגר”ח והגרי”ג מציעים: “ומן הראוי כי לעת הזאת ישתדלו לומר פרקי תהילים אחר התפילות, להעתיר ולחלות לרבר”ע שיסיר מעמנו את הרעה הזאת. ובזכות התורה והחיזוק נזכה לסייעתא דשמיא לרפואה ובריאות לכל עם ישראל בכל אתר ואתר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות