מי שחוסן לא חלה: בשורות טובות במכון הביולוגי במירוץ כנגד הקורונה

המכון הביולוגי בנס ציונה פרסם היום מסמך בו הוא מפרט את תוצאות הניסויים של החיסון לנגיף הקורונה שהם מפתחים • נכון להיום, יש למעלה מ-140 חיסונים שנמצאים בפיתוח • רובם בשלבים ראשוניים מאוד, אם כי שניים נמצאים בשלבים מתקדמים
דוד ליבוביץ
כ"ט סיון התש"פ / 20.06.2020 21:45

קצת בשורות טובות: המכון הביולוגי בנס ציונה פרסם היום (שבת) מסמך בן 26 עמודים, בו הוא מפרט את תוצאות הניסויים של החיסון לנגיף הקורונה שהם מפתחים – כך נחשף הערב לראשונה בחדשות ערוץ 12.

החיסון הישראלי מבוסס על שיטה מוכרת של חיסונים, אך מה שחדש כאן הוא שימוש בווירוס VSV – וירוס שאינו גורם למחלות בבני אדם.

על הווירוס הזה הונדסו חלבונים – שיוצרים את ה’כתר’ של הקורונה – בהנדסה גנטית, וכאשר גוף האדם מזהה אותו כ-Covid-19 הוא מייצר לו נוגדנים.

תוצאות הניסויים שבוצעו באוגרים מראות חד משמעית שאוגרים שחוסנו כך – לא חלו. זה שלב חשוב בדרך לחיסון.

אם משרד הבריאות יאשר למכון הביולוגי להתחיל כבר בשבועות הקרובים ניסויים בבני אדם, החיסון יכול להיות מוכן בסוף החורף הקרוב.

נכון להיום, יש למעלה מ-140 חיסונים שנמצאים בפיתוח, רובם בשלבים ראשוניים מאוד. אך ביניהם, יש גם כאלה שכבר הגיעו לשלבים מתקדמים מאוד, ומציגים תמונה אופטימית.

שני חיסונים הנמצאים בשלבים מתקדמים הם: חיסון שפותח באוניברסיטת אוקספורד. לפי ההערכות האופטימיות ביותר, הוא עשוי להיות מאושר לשימוש במקרים ספציפיים כבר באוקטובר. חיסון נוסף שבצמרת התקוות הוא של חברת “מודרנה”. ישראל כבר קנתה מהם אופציות לעדיפות בתור, למקרה שהוא באמת יהיה מוצלח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות