עינת קליש: “חיפה עדיין תקועה במאה הקודמת, החרדים הוזנחו פה”

ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם בראיון לוחמני על הפערים בעיר: "יש את חיפה הפריבילגית ויש את חיפה הפחות פריבילגית, וזה צריך להשתנות" • "העיר הזאת דועכת וחייבת כבר להתקדם הלאה, למאה ה־21. כששואלים אותי בפליאה, 'המצב של העיר עד כדי כך גרוע?' אני עונה: 'יותר'"
חרדים 10
כ"ו סיון התש"פ / 18.06.2020 12:03

עיצומה של כהונה סוערת כראש עיריית חיפה, משיבה עינת קליש רותם לביקורות רבות שמוטחות בה ומבהירה: “אני מנקה פה אורוות, חבל על הזמן, ולכן גם חוטפת בגלל זה. אבל ממש לא מזיז לי. אני עומדת לעשות שינויים ארגוניים עמוקים”.

בראיון שהעניקה ל’ישראל היום’, שיפורסם מחר (שישי) במוסף ‘שישבת’, קליש רותם לא חוסכת במילים חריפות כדי להשיב למבקריה. “יש פה ועד עובדים שמנהל מולי מאבק בגלל צעדי התייעלות שאני מבצעת, אבל זה לא יעזור להם, אין סיכוי שאתקפל מולם. אני דואגת לעובדים יותר ממה שהוועד דואג להם”.

לדבריה, “חיפה עדיין תקועה אי שם באמצע המאה הקודמת, עם כלכלה שמבוססת על תעשיות כבדות, מזהמות, מיושנות. די, מספיק, העיר הזאת דועכת וחייבת כבר להתקדם הלאה, למאה ה־21. כששואלים אותי בפליאה, ‘המצב של העיר עד כדי כך גרוע?’ אני עונה: ‘יותר'”.

לדבריה, גם אוכלוסיות שונות בעיר הוזנחו, כמו החרדים והערבים. “יש את חיפה הפריבילגית ויש את חיפה הפחות פריבילגית, וזה צריך להשתנות. כל התוכניות שלי להתחדשות עירונית כוללות מחשבה בהתאם, וגם זה לא מוצא חן בעיני כולם. אני לא כאן כדי לחנך את העם, אני לא כאן כדי להיות סמל למנהיגה או מודל לנשים. אני כאן כדי לשפץ ולשקם את חיפה, שלילדים שלנו תהיה אפשרות לחיות טוב, להתפרנס”.

מוועד עובדי עיריית חיפה נמסר בתגובה: “אוי לעיר שזו הנהגתה. נמשיך לשמור על כלל ציבור העובדים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החרדים לא הוזנחו
    19/06/2020 07:53
    נטלי
  1. החרדים מוזנחים ואין להם ערך לאסתטיקה ולניקיון מפני שזה הבל הבלים עבורם.

  2. הבעיה הגדולה!! של חיפב כעת, היא ראש העיר.....
    19/06/2020 10:10
    כהן
  3. התשובה למה עירית חיפה לא מטפלת ברחובות החרדיים הזועקים לשיקום ופיתוח
    09/10/2020 16:17
    האמת ורק האמת
  4. אני לא נגד חרדים או שמאלני אני לא נגד העיריה אני תושב חיפה שגר באחת מהרחובות הישנות החרדיות והרעועות של חיפה אומר את האמת ורק האמת לעיריית חיפה לא רווחי לטפל ברחובות חרדיים לא כלכלי בשכונת הדר כגון רחוב מיכאל גאולה עקיבא צריך לחכות עד שכל הבתים יתמוטטו ויהיו על סף קריסה ואז זה יהיה מסוכן ואז אני מקווה שעיריית חיפה תעשה פינוי בינוי ואז הרחובות לא יהיו מוזנחים
    לעיריה שווה להשקיע כרגע בפינוי ובינוי רק במקומות שעלות הדירה יקרה ולא שכור ולא צפוף אין צפי לזה בשנים הקרובות למרות שראשת העיר עינת קליש רותם אמרה שתפתח ותשקם את חיפה בפייסבוק שלה בשנים הקרובות לסיכום בין העשור הקרוב לבין 100 שנים הקרובות המקום יראה עלוב מוזנח כמו בגטו עד שהכל יתרסק ועד אז אלוקים גדול ואז אולי זה יתן צ’אנס לשקם ולהפוך למקום יותר יפה כמו ברכפלד לדוגמא