מקורבי גפני: פרוש דרש שלא יהיה סיפוח עד הכרעה של ה’מועצת’

ח"כ אופיר סופר תקף את יהדות התורה על ההסתייגות מהריבונות: "סיפרו לנו סיפורים שישמרו על ארץ ישראל. עשו קמפיינים שלמים. עכשיו ראינו שגפני מהצד השמאלי הסתייג" • פרוש: גפני מגן על מורשת הרב שך • מקורבי גפני: עצוב שפרוש יוצא בתחילה בסתר וכעת בגלוי נגד חבריו בסיעה
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התש"פ / 19.05.2020 15:00

יהדות התורה – ימין או שמאל? בעקבות החשיפה אתמול של טל שניידר, הכתבת הפוליטית של ‘גלבוס’, על דרישתו של יו”ר ‘דגל התורה’ משה גפני לסייג בהסכם הקואליציוני את יוזמת הריבונות של נתניהו, ולהוסיף משפט שמתנה אותה בהסכמה אמריקנית – המערכת הפוליטית סוערת.

יהדות התורה התנגדה לסעיף הריבונות בהסכם הקואליציוני

הבוקר (שלישי) העניק ח”כ אופיר סופר מימינה, שנותר באופוזיציה, ראיון לתכנית ‘מנדי ביתאן’, בהגשת מנדי גרוזמן ואלי ביתאן, ב’כאן מורשת’ –  ותקף בחריפות את גפני ואת יהדות התורה, על כך שמיד אחר הבחירות חזרו למסרים של השמאל.

ח”כ סופר אמר: “יהדות התורה סיפרו לנו סיפורים שישמרו על ארץ ישראל. עשו קמפיינים שלמים. עכשיו ראינו שגפני מהצד השמאלי הסתייג מתמיכה בעניין הריבנות על בקעת הירדן”.

מי שעלה להגיב על הדברים מיד הוא סגן שר החינוך, ח”כ מאיר פרוש.

בראיון בתכנית הוא הסביר את דרישתו של גפני: “הדרישה של גפני להסתייג מהסיפוח רק בהסכמה אמריקנית היא לפי מורשת הרב שך שצריך הסכמה מהאומות. זה מה שהשתנה במציאות וגפני רצה שכך יבוא לידי ביטוי בהסכם הקואליציוני”.

פרוש הוסיף כי הוא עצמו לא מסכים עם הדברים: “אפילו גזברות משותפת עם דגל התורה אין לנו. זה בלוק טכני בלבד, אני חושב אחרת מדגל התורה בעניין הזה אולי כי למדתי יותר. אבל צריכים להבין אם אנחנו הולכים עם האמריקנים בעניין הסיפוח אנחנו מרוויחים יותר, אבל אף יהודי לא רשאי לוותר על שטחי ארץ ישראל”.

טל שניידר הגיבה על הראיון: “מקורבים לגפני אומרים לנו: ‘עצוב מאד שסגן השר פרוש יוצא בתחילה בסתר וכעת בגלוי נגד חבריו בסיעה. האמת היא, שסגן השר פרוש היה יותר קיצוני מכולם, ודרש בישיבת צוות המו”מ כי לא יהיה סיפוח עד שלא תהיה הכרעה של מועצות גדולי התורה בעניין'”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רבני חבד נהפכו ללעג וקלס
    20/05/2020 08:55
    חבדניק
  1. מבטיחים לכם כספים ואתם שותקים.

    היכן אתם ? היכן מחאתכם ?

    תקימו קול זעקה.

    אני מתבייש בכם!

  2. החרדים
    20/05/2020 14:56
    ש.כהן
  3. החרדים לא מאמינים במדינה לפי התפיסה המודרנית מה זו מדינה. לכן לא מחויבים לא לריבונות לא לסיפוח ..איך זה מסתדר להם עם זה שהקב”ה נתן לנו את הארץ . ראה רש”י בראשית א,א.