אמירה של השר החדש הקפיצה את הימין: פרץ וניסנקורן ירסקו הכלכלה

שר הכלכלה החדש, עמיר פרץ, אמר היום שהוא מתכוון לקדם מדיניות סוציאלית במשרדו • שקד: "יש חשש אמיתי שישראל תהיה ענייה יותר וחלשה יותר. אנחנו נהיה פה כדי לאסוף את השברים של מה שיישאר מהכלכלה הישראלית אחרי שהם ירסקו אותה"
אריה ריבקינד
כ"ד אייר התש"פ / 18.05.2020 16:50

שר הכלכלה החדש, עמיר פרץ, אמר היום (שני)  בנאום כניסתו למשרד הכלכלה, כי “כוחם של גורמים בעלי עמדות כלכליות קיצוניות שהובילו לקפיטליזם חזירי בממשלות קודמות – קטן יותר בקואליציה הנוכחית”.

לדבריו, האיזון החדש מאפשר לקדם את תפיסת “הכלכלה האנושית”.

האמירות הללו הקפיצו חברי כנסת של הליכוד – ואת איילת שקד.

ח,כ שלמה קרעי כתב בטוויטר: “‘הכלכלה האנושית’ שבה מאמין ואותה מקדם שר הכלכלה הנכנס היא עוד רגולציה, עוד חנק, עוד הגבלות. זו כלכלה כושלת בכיסוי אנושי. זאב בעור של כבש. בקואליציה הזו יש מספיק אנשים שיעצרו את היוזמות שלך, אם יגיעו, לחנוק את המשק ולהפוך אותו לריכוזי יותר ופחות חופשי”.

חברת הכנסת שרן השכל צייצה: “הכלכלה עליה מתלונן עמיר פרץ העלתה את רמת החיים בישראל לרמה של מדינה מודרנית בה המוצרים נגישים לכלל האזרחים. עמיר פרץ מנסה להחזיר אותנו לימי מפא”י – קואליציה או לא, אלחם בו בכל הכח”.

ח”כ איילת שקד אמרה: “כל ישראלי שעובד למחייתו צריך לפחד לנוכח האופטימיות של עמיר פרץ. משבר הקורונה יצר נזק עצום למשק ולכלכלה. הוא לא דילג על אף אחד. הכיס האישי של כל אזרח ואזרח נפגע.

“בידי מי החליט נתניהו להפקיד את המשק אחרי המשבר הבלתי נתפס הזה? בידי בוגרי ההסתדרות; בידי נציגי הכלכלה הסוציאליסטית בישראל; בידי האנשים שידאגו לקדם כלכלה סובייטית שתדרוך בכוחניות על האנשים הקטנים שבאמת מניעים את המשק הישראלי.

“ראשי ההסתדרות לשעבר הם סכנה ברורה ומיידית לכל מי שהקים עסק, עובד בחברה פרטית ולא שייך לוועד גדול. הם ימשיכו לדאוג למי שהם רגילים לדאוג: לעובדים הכי חזקים במשק. לאלה שהפנסיה התקציבית שלהם לא נפגעה במהלך משבר הקורונה. תחת הממשלה הסוציאליסטית שמוקמת כאן יש חשש אמיתי שישראל תהיה ענייה יותר וחלשה יותר.

“אנחנו נהיה פה כדי לאסוף את השברים של מה שיישאר מהכלכלה הישראלית אחרי שהם ירסקו אותה”.

שר הכלכלה עמיר פרץ, הגיב למתקפות מצד מפלגת ימינה בחשבון הטוויטר שלו – וכתב: “כשהאופזיציה מימין תוקפת את המילים כלכלה אנושית, בזמן שאזרחי המדינה נמצאים במצוקה כלכלית אדירה, אני יודע שאני בדרך הנכונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקד ליצנית חוץ מהרס הבגץ לא תרמה כלום
    18/05/2020 18:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. סוציאליזם זה לא רק איגודים זה לדאוג למגזר הפרטי שיהיה לו פנסיה ולא יזדקק לעמותות אינטרסנטיות חרדיות .שיהיה לו חינוך ציבורי נאות וללא צורך לשים כיפה על הראש ולהשבע אמונים למדינה כשהאינטרסנטים הדתיים לא עושים ולא יעשו. שיהיה לו מישהו שיעמוד מול הסחבת והביוקרטיה מול הממסד ומול חברות ביטוח (הסיעודי בעיקר) שידאג לשקיפות מול השחיתות בשלטון המקומי בעיקר ובידי האדמור ממעשיהו ממשרדו