כ-70% מההדבקות הגיעו מארה”ב: עיתונאי השמיץ את חב”ד – וחטף

אחרי פרסום מחקר לפיו ‏70% מההדבקות הגיעו מארה"ב - כתב העיתונאי אילן לוקאץ': "תודה לחב"ד בניו יורק שהגיעו הנה לאשפוז חינם ב-3 טיסות הקורונה עם נוסעים שהדבר הוסתר מהם" • העסקן החב"די שפעל לסידור מלונות הקורונה לא נותר חייב
אבי כץ
כ"ד אייר התש"פ / 18.05.2020 12:48

מחקר ראשון בישראל שריצף את הקוד הגנטי של נגיף הקורונה והשווה אותו לקוד הגנטי של נגיפי קורונה שבודדו ברחבי העולם, מגלה מהם הגורמים המשמעותיים להתפרצות הקורונה בישראל.

לפי דיווח של ערד ניר בחדשות 12, הממצא הבולט ביותר במחקר: 70% משרשראות ההדבקה של הקורונה בישראל מקורן בנגיף שהגיע מארצות הברית. שאר המקרים הגיעו בעיקרן ממדינות אירופה, ובראשן בלגיה וצרפת.

לפי המחקר, רוב ההדבקות בישראל הגיעו מאנשים שנכנסו לישראל מארצות הברית. במדינות אירופה החלוקה היא: 8% מהמקרים הגיעו בבלגיה, צרפת 6%, אנגליה 5% ואחריהן ספרד, איטליה, אוסטרליה, הפיליפינים ורוסיה.

מאיפה לא הגיע לישראל הנגיף? כמעט ולא מסין, מוקד ההתפרצות, ולא מדרום קוריאה. גם לא סינגפור, שגם ממנה נאסרו הטיסות בשלבים המוקדמים של הטיפול במשבר.

עוד עולה, כי נגיפי הקורונה הראשונים הגיעו לישראל רק בסוף חודש ינואר.

לטיסות הרבות שנכנסו לישראל מניו יורק יש קשר משמעותי לתפוצת הנגיף בישראל, משום שחובת הבידוד על השבים מארצות הברית הוטלה באיחור, 39 ימים אחרי שנאסר על טיסות מסין. בנוסף, ההתנהלות של מי שכן חזר מארצות הברית לישראל תרמה להפצת הנגיף.

מהמחקר עולה שחלק מהחוזרים לא הקפידו באופן מלא על הנחיות הבידוד.

בתגובה לדיווח של ערד ניר, התנגח העיתונאי אילן לוקאץ’ בחב”ד – כשצייץ: “ותודה לקהילת חב״ד בניו יורק ולמוסדות ‘תומכי תמימים’ שלה בקראון הייטס שהגיעו הנה לאשפוז חינם בשלוש ‘טיסות הקורונה’ עם נוסעים שהדבר הוסתר מהם, ולמשרד הבריאות של ליצמן שאיפשר את השערורייה הזאת, שבלעדיה כך מתברר מצבנו היה טוב עשרות מונים, ולך תדע כמה חיים היו ניצלים. תעלה המשואה”.

העסקן החב”די  מאיר אשכנזי, שפעל בסידור מלונות ייעודים לבחורים שהגיעו לארץ, לא נותר חייב – והשיב:

“היה מצופה מאדם שמחזיק עצמו כעיתונאי, לבדוק את הנתונים לפני שמפרסם שטויות.

א. כל הבחורים שחזרו לארץ הינם אזרחי ישראל. וכידוע, המדינה איפשרה לאזרחיה לחזור לארץ מכל מקום בעולם.

ב. אף אחד לא ידע שהוא חולה קורונה כשעלה למטוס. המדובר הוא בתחילת התפרצות הקורונה בארץ ובניו יורק.

ג. בשונה מטיסות החילוץ שהוציאה מדינת ישראל מכל מיני מקומות בעולם, החב”דניקים חזרו בטיסה רגילה ועל חשבונם…

ד. בשונה מטיסות החילוץ שנשלחו לבידוד ביתי (וחלקם לא שמר על ההנחיות) החב”דניקים הוסעו אחר כבוד מהמטוס ישירות לבידוד במלונית ונשארו שם שבועיים ימים ומי שחלה נשאר עד החלמה.

ה. לו מדינת ישראל שהחליטה (בצדק) שכל אזרח ישראלי שחוזר לארץ מחוייב בבידוד מלא במלונית כפי שעשו עם החב”דניקים היו הרבה פחות חולי קורונה.

ו. וכאמור… החב”דניקים לא הדביקו אף אחד מאחר והיו מבודדים כל הזמן.”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאיר אשכנזי
    18/05/2020 14:13
    זמי
  1. איש אגדה!!!

  2. הדביקו במטוס
    18/05/2020 19:46
    גד ששון
  3. אותי החבדניקים הדביקו במטוס הסתובבו עם קורונה ובלי מסכות,