רובינשטיין נגמל מהפחד: החינוך המיוחד והגנים בב”ב חוזרים ביום א’

12 יום לאחר שבכל רחבי הארץ כבר החל לפעול המתווה של החינוך המיוחד, ולאחר סבל של ההורים - החליטה סוף-סוף עיריית בני ברק: גני הילדים העירוניים והחינוך המיוחד חוזרים לפעול • מערך ההסעות יפעל בפיצול ובקבוצות קטנות
אריה ריבקינד
כ' אייר התש"פ / 13.05.2020 22:16

הלחץ עזר: בתום דיון הערכות ממושך שקיימה עיריית בני ברק, הוחלט על חזרה ללימודים של הגיל הרך ותחילת פעילותם של כלל גני הילדים העירוניים, תוך שמירה קפדנית של כלל ההנחיות והוראות הבטיחות – החל מיום ראשון הקרוב.

במהלך הדיון הוצגו הנתונים והועלו מתווים אפשריים לחזרה מדורגת ללימודים תוך שמירה על שלומם של התלמידים וצוותי ההוראה.

בנוסף, הוחלט על החזרה מלאה של מערכת החינוך המיוחד בעיר, וזאת לאחר שהפעימה הראשונה של חזרה ממוקדת ואיטית של קבוצת התלמידים הראשונה חלפה בהצלחה ובהטמעה של הכללים.

‘פתאום רובינשטיין מפחד לפתוח את החינוך המיוחד, זו התעללות’

החזרה המלאה של החינוך המיוחד מתבצעת 12 יום לאחר שבכל רחבי הארץ כבר החל לפעול המתווה של החינוך המיוחד, שהיו בין הראשונים לחזור אל ספסל הלימודים, במתכונת של 6 שעות ביום, 5 ימים בשבוע, עם הסעות.

“פשוט הזוי מה שקורה בעיריית בני ברק”, אמר תושב בני ברק, אבא לילד בגיל 6 עם אוטיזם הלומד בגן חינוך מיוחד בשיחה עם חרדים 10. “הסופרים והעסקים פתוחים, מתכננים לפתוח את המקוואות, תלמודי תורה נפתחו בקבוצות של 15 תלמידים – אבל מה שמפחיד את ראש העיר, זה לפתוח את החינוך המיוחד”.

האב תקף: “כל העיריות בארץ כבר פתחו, רק בבני ברק ראש העיר רובינשטיין פתאום מפחד, כאילו שכחנו שמדובר באחד שהוא הדוגמא הבולטת ביותר להפרת כללים כשצולם בחתונה, ובמקום להודות לחיילים שסיכנו עצמם לעזור בסגר הוא נלחם בסגר בכל כוחו ודרש שיפתחו בניגוד להמלצת אנשי המקצוע. פתאום נהיה פחדן על הגב של ילדי הגנים של החינוך המיוחד”.

בהתאם להנחיה, יחזרו כלל מערכות החינוך המיוחד לשגרה בהתאם להנחיות, ובכלל זה מערך ההסעות שיפעל בפיצול ובקבוצות קטנות כפי ההנחיות הפרטניות בנושא.

“לפחות חוזרים בשעה טובה”, אומר הורה לילד בחינוך המיוחד. “רק הורים לילדים בחינוך המיוחד מבינים ויודעים מה קרה בתקופה הזאת ומה עברנו”.

לפי העירייה, החזרה ההדרגתית ללימודים מתבצעת תוך כדי מעקב יומיומי על נתוני החולים בעיר ודירוג התחלואה.

יצוין, כי יחד עם ההחלטה על חזרה ללימודים, ההחלטה אין בה כדי לחייב שליחה ללימודים, וכי שמורה זכות החלטה ביד כל הורה האם לשלוח את ילדיו למערכת החינוך או להמתין, החלטה פרטית של שיקול הדעת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נכנע ללחצים.... מדובר בחיי ילדים קטנים
    14/05/2020 11:12
    אבא מודאג
  1. אין הוכחות לחסינות של ילדים. מי ששולח הוא בחזקת שפן ניסיון. ה’ ישמור

  2. נראה כי לא נגמל לחלוטין
    15/05/2020 18:36
    אמא
  3. מעניין איך הוא הולך לדאוג לכל תושבי עירו שיאבדו את פרנסתם בעקבות העובדה שבכל הארץ הלימודים חוזרים ורק בבני ברק לא.