צפו: הדס ביטון, בת ה-11 מאלעד שהחלימה מקורונה, מודה לרופאים

הדס ביטון, הילדה בת ה-11 מאלעד, שהייתה בסכנת חיים לאחר שחלתה בקורונה והחלימה באורח ניסי, הגיעה עם אביה להודות לצוות הרפואי האב, אליהו ביטון: "התראיינתי כדי להראות מהי כוחה של תפילה, להרבות את שמו של הקדוש ברוך הוא בעולם"
ישראל יוספי
כ' אייר התש"פ / 14.05.2020 01:04

מדינה שלמה עקבה אחר מצבה של הדס ביטון, הילדה בת ה-11 מהעיר אלעד, שהייתה בסכנת חיים לאחר שחלתה בנגיף הקורונה.

הדס חלתה לפני כחודש בנגיף הקורונה, ושהתה עם בני משפחתה, שחלו גם הם,  במלון הקורונה ‘כינר’. לאחר שהחמיר מצבה, היא הובהלה לבית החולים בטבריה, ומשם הועברה לבית החולים רמב”ם בחיפה כשהיא מורדמת ומונשמת, עם חשש לפגיעה בליבה. לדרי הרופאים, נשקפה סכנה ממשית לחייה.

לפני שבוע, ביום רביעי  י”ב אייר, שוחררה הדס מבית החולים רמב”ם לביתה. לאחר שחרורה הדס ואביה הודו לעם ישראל על התפילות להחלמתה.

שבוע לאחר שחרורה של בתו, חזרנו אל אבי המשפחה, אליהו ביטון.

בראיון מיוחד שהעניק לחרדים 10, הוא מספר בגלוי לב על החודש האחרון – שטלטל את משפחתו.

“ביום הראשון שהילדה הובאה לבית החולים רמב”ם,  לא הסכמתי בשום אופן להתראיין לשום כלי תקשורת. מכל ערוץ שהתקשרו אליי ושאלו אותנו אם אנחנו מביתר?  אמרתי עוד יותר טוב, שיחשבו שאנחנו מביתר ולא מאלעד”, הוא מספר.

“יום לאחר מכן חשבתי כמה קידוש השם אפשר לעשות אם אתראיין בערוצי התקשורת ופעלתי כך. התפשטות שם ה’ בעולם. האמת, התעייפתי מכל הראיונות בכל כלי התקשורת. התחלנו לחזור למסלול, לחיים הרגילים שלפני כן.

“מתי שהדס שוחררה מבית החולים, פנו אליי מכמה ערוצים  וביקשו להגיע אליי הביתה לראיין, לצלם. אמרתי, עד פה. זה קו אדום.  התראיינתי בכל מקום אך ורק בשביל להרבות את שמו של הקדוש ברוך הוא בעולם, ומהי כוחה של תפילה”.

איך קיבלו אתכם השכנים, כשחזרתם הביתה?

“ביום רביעי בערב, כשחזרנו מבית החולים הביתה  עם הדס, השכנים קישטו את הבית בבלונים, קיבלו אותנו עם ברכות, ומתנות לילדה. גם הציעו להכין לנו את האוכל לשבת, הודנו להם, העדפנו אנחנו להכין את האוכל. מה שכן, המון  שכנים שלחו אלינו עוגות”.

מה החזיק אתכם כל הזמן הזה?

“האמונה וכל התפילות והקבלות שעם ישראל קיבל”.

איזה תגובות קיבלתם?

“הלכתי ברחוב, לקניות, אנשים חיזקו אותי. אמרו שהיה קידוש השם גדול.  חיזקתי אותם בחזרה באמונה בהשם, המון אנשים אמרו לי את זה.  קיבלתי טלפונים בנושא הזה. כולם שמחו והתרגשו.

“נכנסנו לחנות עם הבת  הדס, אדם שאנחנו לא מכירים אמר לנו: ‘אני רואה אותך ואת הבת שלך, הנס שקרה לכם…’ היו לו דמעות בעניים.

“על הנס שקרה, כל אנשי אלעד ממש התרגשו כאילו מדובר בסיפור אישי שלהם.  זה מה שנותן את הכוח בזמנים הקשים, שמענו על התפילות, הקבלות בצניעות, נשמת קול חי, פיטום הקטורת. כל הקבלות שעם ישראל קיבל זה מה שהחזיק אותנו והאמונה.

“טוב להודות להשם ולזמר לשמך עליון להגיד בבוקר,  עכשיו אנחנו ב’בוקר’ מודים להשם על החסדים שעשה עמנו לפני שלושה  שבועות.

“היינו ב’לילה’, בחושך בפחד עוברות עליך מחשבות הגרוע מכל. ‘גם כי אלך בגיא צלמוות לא אירא רע כי אתה עמדי’ שאתה נמצא לבד שאין לך שום דבר ‘אתה עמדי’ הקדוש ברוך הוא נמצא איתך וזה נותן לך את האמונה והתקווה להמשיך הלאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות