השרים החליטו: סגר מ-23:00 ב-3 שכונות חרדיות בירושלים

גורמים במשרד הבריאות אומרים: הצעד בשל עלייה באחוזי התחלואה בקורונה • בין השכונות שהוכנסו לסגר: קריית בעלזא, קריית צאנז וחלק מרוממה • גורם בעירייה: אם אכן יש עלייה באחוזי התחלואה - לא מתנגדים • הסגר על שכונת נחלה ומנוחה בבית שמש ועל השכונות בנתיבות הוסר
חרדים 10
ו' אייר התש"פ / 30.04.2020 15:58

ועדת השרים לעניין ‘אזור מוגבל’ החליטה הערב (חמישי) להכריז ‘אזור מוגבל’ על 3 שכונות ‘רוממה מרכז’ בירושלים והשכונות 9 (קוואעין) ו-10 בחורה החל מהיום בשעה 23:00 ועד ליום א׳ בשעה 24:00.

בין השכונות שיוכנסו לסגר: קריית בעלז, קריית צאנז וברוממה.

כמו כן, הוחלט על הארכת ההגבלות על רמת בית שמש ב׳ החל ממחר  בשעה 06:00 ועד ליום א׳ בשעה 24:00.

במקביל הוועדה החליטה על הסרת המגבלות על שכונות בעיר נתיבות ושכונת נחלה ומנוחה בבית שמש החל מהיום,  בשל שיפור בנתוני התחלואה באזורים אלה בזכות הצעדים שנעשו.

מוקדם יותר היום עדכנו גורמים במשרד הבריאות את עיריית ירושלים כי בכוונתם להמליץ לממשלה על הטלת סגר על שכונות חרדיות בעיר – בשל עלייה באחוזי התחלואה בקורונה.

גורם בעיריית ירושלים אמר ל’כאן חדשות’ כי אם אכן יש עלייה באחוזי התחלואה – “לא נתנגד לסגר”.

להלן נתונים על שכונות בעיר:

גאולה: עלייה של 13% במספר החולים ב-3 ימים האחרונים. סך הכל 34 חולים. 12 לאלף נפש.
זכרון משה: עלייה של 16%, 63 חולים. 9.5 חולים לאלף נפש.
כרם אברהם: 10%. 74 חולים. 12.1 חולים לאלף.
הבוכרים: 7%. 153 חולים. 16.5 חולים לאלף.
מא”ש: 7%. 89 חולים. 10.5 לאלף.
מטרסדוף: 8%. 25 חולים. 10.5 לאלף.
מקור ברוך: 9%. 96 חולים. 10.4 לאלף.
קרית בעלזא: 8%. 81 חולים, 16 לאלף.
קרית צאנז: 7%. 74 חולים, 23.6 לאלף.
רוממה: 9%. 108 חולים, 13.5 לאלף.
רמות ג: 10%. 42 חולים. 8.4 לאלף.
רמות פולין: 9%. 83 חולים, 6.9 לאלף.

לצד זאת, בתום התייעצות שקיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו על מוקדי ההתפרצות, הוסכם כי אפשר לשחרר את העיר נתיבות ואת שכונת מנוחה ונחלה בבית שמש מהגדרתן כ”אזור מוגבל” –  זאת לאור השיפור בשיעור התחלואה בהן.

בהודעה שפרסמה עיריית נתיבות לתושבים נאמר: “אנו שמחים להודיע לתושבים כי וועדת השרים לטיפול בנגיף הקורונה, בראשות ראש הממשלה והשרים דרעי וארדן החליטה כי החל מרגע זה יבוטל הסגר בכל השכונות והרחובות בעיר וההכרזה עליהם כ’אזורים מוגבלים’ חדלה להיות בתוקף.

“התושבים בשכונות הנ”ל יחזרו ל’שגרת הקורונה’ הרגילה כיתר תושבי העיר. החלטה זו, התקבלה לאור ההתנהגות הטובה והנכונה של התושבים, אשר שיתפו פעולה וגילו חובת זהירות ושמירה על הנהלים.

“גם לעובדה שכל הבדיקות אשר בוצעו בימים האחרונים במקומות אלה, אובחנו כשליליות לחשיפה נגיף, היה משקל מכריע להחזיר את התושבים לשגרת חיים רגילה.

“מציאות מעודדת זו מחזקת את כולנו להמשיך לנהוג באחריות ולנהוג על פי ההוראות כדי לשמור על בריאותינו ועל בריאות כלל התושבים”.

כפי שדווח בתחילת השבוע, במשרד הבריאות מזהים בימים האחרונים זינוק דרמטי במספר החולים בקריית בעלזא בירושלים.

לפי דיווח של יאיר שרקי, קריית בעלזא היא השכונה עם הגידול המשמעותי ביותר בימים האחרונים בירושלים.  נתונים מדאיגים אלה תואמים את הדיווחים בשבועות האחרונים על זלזול מצד חסידי בעלזא בהנחיות של משרד הבריאות. “התנהלות שמזכירה כמה מהפלגים הקיצוניים בשולי המגזר”, כפי שהגדיר כתב חדשות 12.

לפני כשבועיים וחצי הוטל הסגר הקודם בעיר, בעקבות התפרצות הנגיף בשכונות החרדיות בעיר. מה שהוביל את הממשלה להחליט על הטלת הסגר בפעם הקודמת הם קריטריונים שהוגדרו מראש על סמך שיעור התחלואה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כי בית הכנסת זכרון אברהם עדיין פתוח!
    30/04/2020 21:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ברמות ג’. והפעילות שוקקת…