שלמה בניזרי תקף את הדת”לים – וחטף: “האחרון שיכול לטנף עלינו”

השר לשעבר שלמה בניזרי במתקפה על הציונות הדתית: "אין אצלם הנהגה, הם לא שומעים לרבנים. ככה בדיוק נראה אחר כך הציבור. פוגעים בנוער ובחינוך שלהם" • ח"כ אופיר סופר: "מוטב לו שיפשפש קודם במעשיו" • איילת שקד: "כבר מזמן לא נזקקים לאישורך"
חרדים 10
ו' אייר התש"פ / 30.04.2020 14:06

השר לשעבר הרב שלמה בניזרי תקף אתמול (רביעי) את הציבור הדתי-לאומי ואת הציבור החילוני.

במשדר של ‘קול ברמה’ – אבר הרב בניזרי: “הבעיה אצלם בציונות הדתית היא שאין אצלם הנהגה, הם לא שומעים לרבנים. איך אמר בנט? אנחנו שואלים את הרבנים אבל רק מתייעצים, הם לא יחליטו לנו, לא ניתן להם שיחליטו לנו. ה’ ישמור, תראו מה זה”.

הוא הוסיף: “ברגע שמחנכים את הנוער שהרבנים לא שווים, רק מתייעצים אבל כל אחד מחליט לעצמו ושמים מפלגה שמייצגת ציבור דתי שחצי או יותר מאנשיה לא דתיים וגם הדתיים זה דתיים בעירבון מוגבל עם סימן קריאה וסימן שאלה, ככה בדיוק נראה אחר כך הציבור. פוגעים בנוער ובחינוך שלהם”.

הרב בניזרי הדגיש: “אצלינו הציבור החרדי יש לנו הנהגות, יש לנו אדמו”רים, יש מועצת גדולי תורה, מועצת חכמים. הכל יש ברוך ה’ ותראו איזה יופי. יש לנו מה לתקן? ודאי שיש לנו מה לתקן, אבל מה שהצלחנו לשמר זה בכוח שיש לנו רבנים, אנחנו נשמעים בקולם וברוך ה’ שיש לנו את הישיבות ותלמודי התורה – הכל על טהרת הקודש”.

הרב בניזרי תקף גם את הציבור החילוני: “ביום העצמאות תזכרו דבר אחד, כלל, אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה. אנשים שמשועבדים ליצרים ותאוות שלהם אלה נקראים חופשיים? אתם יודעים מי בן חורין אמיתי, מי יכול לחגוג עצמאות? אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה”.

ח”כ אופיר סופר מימינה הגיב: “עצוב ששלמה בניזרי בחר דווקא בימים שאנו מתאבלים על 24 אלף מתלמידיו של רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה להשתלח כנגד הציונות הדתית בצורה כזאת.

“‏תרומתה של הציונות הדתית לתורת ישראל ועם ישראל היא תרומה ענקית ובניזרי האחרון שיכול להטיף ולטנף עליה ומוטב לו שיפשפש קודם במעשיו”.

איילת שקד הגיבה: “הנה רב שכדאי שתקשיב לו: ‘אמר רבי עקיבא, ואהבת לרעך כמוך – זה כלל גדול בתורה’. הציונות הדתית מעמידה רבנים ותלמידי חכמים מהשורה הראשונה ובד בבד מובילה את ההתפתחות הישראלית בצבא, במדע ובעסקים. כבר מזמן לא נזקקים לאישורך”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב בנזרי צודק במאה אחוז
    30/04/2020 15:51
    המעורר
  1. אני הייתי בציונות הדתית וראיתי את הזילזול בדעת הרבנים,אין להם דעת תורה להבדיל החרדלים יש להם דעת תורה לכן היום אני שייך לחרדלים

  2. הרב בניזרי
    30/04/2020 21:01
    שימי
  3. טוב שלא כתבתם הרב הגאון
    כל לובש חליפה נהיה רב
    שילמד קצת הלכות בין אדם לחברו

  4. אנשים לא אוהבים לשמוע את האמת
    30/04/2020 21:03
    דבורה
  5. אבל זה מה שבנט אמר. שהם לא מתיעצים עם רבנים

  6. נקודה למחשבה
    01/05/2020 00:33
    קצת חושב
  7. 1. אני אוהב שיש ביקורת וזה דבר חשוב, כל עוד זה מכובד וממקום אוהב (בכל זאת אחים…)
    2. לא יודע אם אדם שהורשע בשוחד יותר דתי מאיילת שקד…