כל מדורות ל”ג בעומר יבוטלו: אצל רשב”י 3 הדלקות. וכמה ישתתפו?

במל"ל ובמשרד הבריאות אישרו השתתפות של 40 איש בכל הדלקה במירון, אבל גורמים במשרד הדתות דורשים: 100 איש, כולל התזמורת • לפי המלצת משרד הבריאות והמל"ל, תיאסר הדלקת מדורות בכל רחבי הארץ • איגוד רופאי בריאות הציבור: "זיהום אוויר מחמיר הסיכון לסיבוכים ממחלת הקורונה"
אריה ריבקינד
ו' אייר התש"פ / 30.04.2020 00:49

למרות הירידה במספר החולים: אחרי הסגר של יום העצמאות – הגבלות מחמירות במיוחד יוטלו שוב בל”ג בעומר, שיחול בעוד שבוע וחצי.

לפי המלצת משרד הבריאות והמל”ל, תיאסר הדלקת מדורות בכל רחבי הארץ. במגביל, תיאסר הגעה להר מירון, ולכן יוטלו מגבלות תנועה משמעותיות במהלך כל היממה של ל”ג בעומר.

לבקשת המשרד לשירותי דת ניתן יהיה לקיים שלוש הדלקות סמוך לקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון. על פי המתווה שאושר רק שלושה רבנים ואדמו”רים יוכלו להדליק מדורה במתחם ציון הרשב”י.

בדיון שהתקיים אתמול  עם נתניהו ובהשתתפות השרים אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ’ וח”כ משה גפני העלה השר דרעי את ההצעה לפיה יתקיימו שתי הדלקות בלבד, אחת אשכנזית של חסידות בויאן ואחת ספרדית בהובלת הגרש”מ עמאר. אלא שאז השר סמוטריץ’ דרש בתוקף כי תתקיים גם הדלקה לציבור הדתי לאומי – אותה יוביל הרב שמואל אליהו.

לבסוף התקבלה עמדתו של השר סמוטריץ’ וסוכם שתהיינה שלוש הדלקות מרכזיות – כל אחת בשעה אחרת. ההדלקות יועברו בשידור חי.

לפי שעה עדיין ישנו ויכוח כמה אנשים יוכלו להתלוות אל כל אחד ממדליקי המדורות. בעוד משרד הבריאות דוחף ליישם את המודל של טקס יום העצמאות בהר הרצל, שם השתתפו 40 איש – מודל שכבר זכה לאישור מצד המל”ל וגורמי המקצוע במשרד הבריאות, גורמים במשרד הדתות לוחצים כי יורשו להתלוות אל כל אחד כ-100 מקורבים, כולל תזמורת וזמרים, שינעימו את טקסי ההדלקות.

לפי התכנית, המשתתפים יוצבו במעגלים שונים וישמרו על מרחק ביניהם – שיקבע ויסומן מראש.

חגי לוין, יו”ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, הגיב על ההחלטה המסתמנת לאסור את הדלקת המדורות: “איגוד רופאי בריאות הציבור תומך בהמלצת המל”ל ומשרד הבריאות לאיסור מוחלט של מדורות בל”ג בעומר.

“מדורות אינן רק מוקדי התקהלות אלא גם מקור לזיהום אוויר חמור. מחקרים בעולם מראים כי זיהום אוויר מחמיר את הסיכון לסיבוכים ותמותה ממחלת הקורונה. ניאלץ למצוא דרכים חלופיות בטוחות לחגוג”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדורות
    30/04/2020 15:40
    משה
  1. נעשה מדורה בכל מחיר