דיווחים סותרים על מצבו של הרודן קים ג’ונג און: מת או במצב ‘צמח’?

רשת BBC דיווחה כי מנהיגה של צפון קוריאה מת בגיל 36 • על פי דיווח נוסף קים ג'ונג און מאושפז במצב קשה ונמצא של תרדמת
חרדים 10
ב' אייר התש"פ / 25.04.2020 22:59

דיווחים סותרים על מצבו של רודן צפון קוריאה: קים ג’ונג און מת היום מנגיף הקורונה בגיל 36 – כך דיווחה הערב (מוצאי שבת) רשת BBC.

מוקדם יותר השבוע דיווחה רשת CNN כי קים, הדיקטטור הצעיר, שעלה לשלטון ב-2011, עבר ניתוח וכי הוא “בסכנה גדולה”. על פי דיווח נוסף קים ג’ונג און מאושפז במצב קשה ונמצא בתרדמת.

השבועון היפני שוקאן-גנדאי דיווח היום כי גורמים בממשל הסיני טוענים שהמנהיג הצפון קוריאני נמצא במצב וגטטיבי (-צמח) לאחר ניתוח לב כושל שבוצע בו.

השבועון היפני ציטט בכיר בשירותי הבריאות הסיניים – שאמר: “קים הרגיש רע במהלך סיור שערך ולקה בליבו. הוא הועבר לבית חולים וקיבל עיסוי לבבי. צוות רפואי סיני הוזעק לצפון קוריאה, אך הצוות הצפון קוריאני החליט שלא ניתן יהיה לחכות להגעתם של הסינים וביצעו ניתוח צנתור”.

המקור הסיני טען בפני השבועון היפני כי על אף שמדובר בניתוח פשוט יחסית, ידיו של המנתח רעדו ולקח להם כמעט פי שמונה מהזמן הרגיל לבצע את הניתוח. עוד נמסר לשבועון כי לרופאים הצפון קוריאנים לא היה ניסיון בביצוע ניתוח באדם הסובל מעודף משקל קיצוני.

“כשהגענו לסייע, זה כבר היה מאוחר מדי והמנהיג נכנס למצב וגטטיבי”.

לא ברור אם הדיווח אכן נכון אך מדובר באחד מהמגזינים המוכרים והגדולים ביפן שדיווח בעבר על המתרחש בצפון קוריאה באופן מדויק.

התהיות על מצבו הבריאותי של הרודן בן ה­-36 עלו לאחר שלא הגיע לאירוע השנתי לציון יום הולדתו של סבו, קים איל סונג, ב-15 באפריל.

היעדרותו של קים ג’ונג און מהאירוע הייתה  תמוהה במיוחד, שכן תאריך זה נחשב ליום החג החשוב במדינה, “יום השמש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות