הילולת מירון תבוטל: ייערכו 2 הדלקות לאשכנזים ולספרדים

לפי התכנית, הר מירון יהיה סגור למבקרים שאינם תושבי היישוב • ייערכו 2 הדלקות בלבד - לאשכנזים ולספרדים, בהשתתפות 10 איש שיעמדו 2 מטר זה מזה • המעמדים יועברו בשידור חי • מתווה משרד הדתות היה: לקיים הדלקות ב-4 מתחמים - בהשתתפות הרב או האדמו”ר ו-10 נוספים
חרדים 10
כ"ח ניסן התש"פ / 22.04.2020 20:34

 לפי המסתמן, אירועי ל״ג בעומר בציון הרשב”י במירון יבוטלו השנה. כך דיווה הערב עמליה דואק  בחדשות 12. 

לפי הדיווח, הר מירון יהיה סגור למבקרים שאינם תושבי המקום במהלך יממת ההילולא.

ליד ציון הרשב”י ייערכו שתי הדלקות בלבד – לאשכנזים ולספרדים, בהם ישתתפו 10 איש במרחק 2 מטר.

המעמדים יועברו בשידור חי לכל כלי התקשורת.

מוקדם יותר היום תקף ח”כ יאיר לפיד את הכוונה לקיים עשרות הדלקות על ההר. “אם הממשלה מצאה פתרון להדלקת מדורות בל״ג בעומר לאדמו״רים וחסידיהם, היא יכולה למצוא פתרון למשפחות השכולות שרוצות להתייחד עם יקיריהם ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל”, צייץ.

מוקדם יותר היום שיגר ח”כ משה אבוטבול מכתב אל השר לשירותי דת, הרב יצחק וקנין – והציע פיתרון לקיום מנהג החלאקה במירון בצל הקורונה.

“לערוך מראש רישום לילדי החלאקה והוריהם בלבד, ויחלקו את בואם של הילדים לפי שעות סביב השעון ובתיאום מראש על כמות שתאושר בכל שעה על ידי המשטרה והגורמים להגיע למרגלות ההר ולסביבתו”.

לפי ההצעה, “ישנם חניונים רבים בסביבה שמוכשרים ומיועדים כל שנה להילולא שלא יהיו בשימוש השנה ואפשר לעשות בחניון עמדות חלאקה עם מחיצות, עד 19 איש כמו בכותל המערבי, ובכך לתת את האפשרות לעשות חלאקה סמוך ונראה לציון התנא האלוקי במירון ולא יבוטל מנהג קדוש זה”.

ביום ראשון השבוע נחשף המתווה שהציע המשרד לשירותי דת, לפיו כמות המשתתפים בהילולא תוגבל, הכניסה והגישה להר מירון תותר רק למורשים, לא יוקמו השנה אהלים במתחם ההר, וזהות המדליקים תקבע מראש בהתאם למסגרת הכללים שיקבע המרכז הארצי למקומות קדושים.

השר וקנין חשף את ההצעה שגובשה על ידו: “ההדלקות יבוצעו ב-4 מתחמים – בויאן, גנדי, מערת הלל, מתחם תולדות אהרון. בהדלקה ישתתפו הרב או האדמו”ר ועשרה משתתפים נוספים. כל הדלקה תארך כשעה. יעשה מאמץ להתאים את שעת ההדלקה לשעה בה נערכה בכל שנה. ההדלקות יועברו בשידור חי באופן שיוסכם מול האדמו”רים והרבנים”.

לאחר פרסום התכנית הודיעה חסידות קרלין כי מוותרת על ההדלקה השנה, בשל הסכנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות