שניים וחצי אחוזים מאיכוני הטלפון כנגד מחויבי הבידוד התגלו כמוטעים

חמשת אלפים אזרחים פנו למשרד הבריאות בטענה כי הוראת הבידוד כלפיהם מוטעית - מחצית מהם התבררו כנכונים • ח"כ אורי מקלב דרש כי החולים לא יחויבו לשאת את מכשיר הטלפון עליהם כל הזמן ותתאפשר יציאת בן משפחה עם המכשיר מהבית
אריה ריבקינד
כ"ה ניסן התש"פ / 19.04.2020 12:20

נציגת משרד הבריאות, עו”ד טליה אגמון, הציגה היום (ראשון) נתונים לפיהם כחמשת אלפים אזרחים הגישו ערר כנגד הוראת משרד הבריאות להיכנס לבידוד, היות ומדובר לטענתם בטעות.

מדובר בכשנים וחצי אחוזים מכלל האזרחים אשר נדרשו בבידוד עקב קרבתם לחולי קורונה.

נציגת משרד הבריאות הגישה את הנתונים לדרישת ח”כ אורי מקלב – ואמרה: “משרד הבריאות שלח עד כה למעלה מחמישים אלף הודעות לאזרחים להיכנס לבידוד עקב מפגש עם חולה קורונה, חמשת אלפים מהם פנו ערעור עקב טעות – כאשר מחצית מהם התבררו כנכונים”.

ועדת החוץ והבטחון של הכנסת דנה הבוקר בהצעת חוק סדר הדין הפלילי, המאפשרת למשטרת ישראל לאכן טלפונים ניידים של מחויבי הבידוד.

עם תחילת הדיון דרש ח”כ אורי מקלב לקבל נתונים – האם המשטרה מנהלת מעקב ממושך אחר האזרחים, מעבר לאכיפת יציאתם של חולי הקורונה מהבידוד. כמו כן דרש לדעת מהי האכיפה המדגמית אותה המשטרה מבקשת לבצע.

מקלב גם דרש לדעת מנציגת משרד הבריאות כמה זמן לוקח עד לקבלת תוצאות הבדיקות? “אנחנו מקבלים תלונות מאזרחים שלוקח שבועות עד לקבלת תשובות לבדיקות שכבר נעשו”, אמר.

מקלב דרש בדיון כי זמן התגובה לערר יהיה מהיר, וכן כי באם התברר כי הערר היה נכון לא יתקיים אחר האזרח מעקב זמן רב. בנוסף דרש מקלב כי לא תהיה חובת נשיאת הטלפון על האזרח כל הזמן. “הטלפון משמש כ’אזיק אלקטרוני’. לעיתים הילד יוצא מהבית עם הטלפון וזה יוביל לקנס גדול”.

נציגת משרד הבריאות הסבירה כי גם על המחלימים יש עדיין הגבלות תנועה. לדבריה, לא תהיה החובה לשאת את מכשיר הטלפון בצמוד למחויב הבידוד. “נייצר מנגנון לפני קבלת הקנס המאפשר לאזרח להסביר אם הטלפון לא היה לידו”.

ח”כ אורי מקלב תקף את נציגת משטרת ישראל בדיון על רקע האכיפה הסלקטיבית: “התשאול של השוטרים בשטח נעשה על פי מצב רוחם. כך למשל אנחנו רואים שפריצה לדירה בגלל רעש מחוייבת אישור אג”מ, אך בפועל פורצים גם ללא האישור. זריקת רימון הלם בהפרות סדר מצריכה אישור ממ”ז ובפועל מושלכים רימונים גם ללא האישור. כך שאם מה שאתם מציגים פה היה קורה בשטח – היינו אולי חיים עם זה, אך הבעיה היא שבפועל קורים דברים אחרים לגמרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות