הסגר על ערי ישראל נכנס לתוקף: איפה הוצבו מחסומי המשטרה?

תקנות החירום של הממשלה לקראת חג הפסח, שכוללות סגר עד יום שישי בבוקר ועוצר בשעות שלפני ואחרי ליל הסדר - נכנסו לתוקפן • המשטרה פרסמה היכן יהיו החסימות בימי הסגר והעוצר - והמליצה: "להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים" • מאות ניידות ושוטרים מצבעים סריקות בכבישים
חיים טוויל
י"ג ניסן התש"פ / 07.04.2020 19:25

התקנות שאישרה הממשלה לשעת חירום נכנסו הערב לתוקפן החל מהשעה 19:00 – ויימשכו עד ליום שישי בשעה 6:00.

במסגרת התקנות נאסר על אדם לצאת מהיישוב בו הוא גר אלא לשם הצטיידות במזון, בתרופות או במוצרים חיוניים, או לשם קבלת שירותים חיוניים, אלא אם לא ניתן לעשות זאת בישוב מגוריו.

בירושלים תחום השיפוט של הסגר הוא לפי הרובעים.

סגר מהיום ב-19:00 I מחר: עוצר מ-15:00 • כל מה שצריך לדעת

בהתאם לתקנות,  המשטרה תגביר את פעילות האכיפה והפיקוח ברחבי הארץ ותפעל לאכוף את התקנות.

אגף התנועה פועל בצירים הבינעירוניים, כאשר מיקוד הפעילות מתבצע בפריסה ארצית של כ-45 מחסומים בצירים המרכזיים, שיצרו רצף של חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני.

לצד המחסומים יפעלו מאות ניידות ושוטרים שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ תוך ביצוע מחסומים מדלגים, ויאתרו אזרחים שלא יפעלו לפי התקנות.

“אנו מדגישים בפני הציבור להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים שלא בהתאם לתקנות על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל”, אומרים במשטרה.

זו מפת החסימות בכבישים הבינעירוניים:

לפי התקנות, החל מהיום בשעה 20:00 ועד יום א׳ בשעה 8:00, יופסקו שירותי התחבורה הציבורית ובכלל זה טיסות נוסעים בינלאומיות.

החל ממחר בשעה 15:00 ועד יום חמישי בשעה 7:00 בבוקר תיאסר גם הצטיידות במזון.

הממשלה חוזרת ומזכירה כי האזרחים נדרשים לחגוג את חג הפסח בבתים בהם הם גרים.

הגבלות אלה לא יחולו ביישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים. יציאה לסופר-מרקטים והמכולות תתאפשר עד מחר ב-15:00. ניתן יהיה להסיע ילדים בין הורים הגרים בבתים שונים.

על פי הוראות הממשלה ניתן לצאת מהבית כדי לסייע לאדם עם מגבלה רפואית או אדם שנמצא במצוקה. המשלוחים מהמרכולים והמסעדות יוכלו לפעול כסדרם וכך גם משלוחים של בתי עסק אחרים. גם מוניות יוכלו לפעול כסדרן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות