מה ענה השופט ליורק על שוטרת שביקש להשתחרר מחשש להדבקה

נאשם, תושב בית שמש בן 48, שהואשם ביריקה על שוטרת וסירב לפנות התקהלות מכוח צו בריאות העם, הגיש ערר על מעצרו • השופט לא השתכנע מהטיעונים שלו
חיים טוויל
י"ג ניסן התש"פ / 07.04.2020 18:58

בית המשפט המחוזי בירושלים בפני השופט אביגדור דורות, דחה ערר שהגיש נאשם, תושב בית שמש בן 48, שהואשם ביריקה על שוטרת וסירב לפנות התקהלות מכוח צו בריאות העם.

בית המשפט המחוזי קבע כי הנאשם יישאר במעצר עד החלטה אחרת.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הערר הוגש בעקבות החלטת בית משפט השלום להאריך את מעצרו של הנאשם עד החלטה אחרת.

השופט קבע, כי העורר לא רק שלא פעל לכאורה בהתאם להנחיות והשתתף בהתנגדות קולקטיבית לפעולות האכיפה, אלא אף מיוחסת לו יריקה הטומנת בחובה סכנת הדבקה.

“משום כך, קשה לשמוע מפיו של העורר טענה הקשורה לחששו מפני הידבקות בנגיף הקורונה בבית המעצר, חשש שלא הטריד אותו לכאורה כלל וכלל עד שנעצר”, כתב השופט. 

כתב האישום נגד היורק הוגש ביום שישי לביהמ”ש השלום בירושלים, בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו וסירוב להוראת פיזור התקהלות.

ב- 31.3.2020 השתתף הנאשם בהתקהלות סמוך לבית כנסת בבית שמש. על פי כתב האישום, במסגרת פעילות בקרה ואכיפה של כוחות משטרה ומג”ב את צו בריאות העם בבתי כנסת בבית שמש, כרזו השוטרים מספר פעמים, באמצעות מערכת הכריזה: “מדובר בהתקהלות אסורה, ועליכם להתפנות”, “אתם נמצאים בדבוקה ועלולים להדביק אחד את השני” ו”על הקהל להתפזר ולקיים את הנחיות צו משרד הבריאות”.

חלק מהנוכחים עזבו את המקום, אך מרבית הקהל, וביניהם הנאשם, נותר לעמוד, צעק לעבר השוטרים וקילל אותם.

הנאשם הוזהר פעמיים לבל יתקרב לשוטרים אחרת ייעצר. למרות זאת  חזר הנאשם אל השוטרים, ביקש שיעצרו אותו וקילל אותם.

לאחר מכן, התקהלו כ-30 אנשים סמוך לבית כנסת נוסף שבו התבצעה אכיפה, והנאשם הצטרף אליהם.

משלא עזבו הנוכחים את המקום, הנפיקו להם השוטרים דו”חות לפי צו בריאות העם. אז, החל הנאשם לקלל ולצעוק לעבר השוטרים, בין היתר: “נאצים, אין לכם בושה, אתם אוסרים עלינו להתפלל”.

כמו כן התסיס הנאשם את המתקהלים לא להישמע להוראות השוטרים כשצעק, בין היתר: “תישארו פה, אתם צדיקים”. אז קילל הנאשם את השוטרות וצעק, בין היתר, “שיקצע נביילה” והחל לעשות קולות של יריקה.

השוטרת נעמדה מול הנאשם, במרחק של כמטר, והורתה לו להירגע. בתגובה ירק הנאשם לעברה של השוטרת והיריקה פגעה בחולצתה.  בעקבות כך ניסו השוטרים לעצור את הנאשם, והנאשם הניע את ידיו כדי למנוע זאת מהם. שוטר אזק את ידו של הנאשם, כשהנאשם ממשיך להניע את ידיו ולצעוק לעבר השוטרות “שיקצע נביילה”.

השוטרים ניסו להלביש על הנאשם מסיכה כדי להכניסו לניידת, תוך שהם מסבירים לו שהוא מסכן את עצמו ואת השוטרים, אך הנאשם המשיך להתנגד. הנאשם אף אמר לשוטרים: “כל מה שאתם רוצים אני עושה הפוך” – וסירב להיכנס לניידת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות