הצעד הזה של עמיר פרץ מחסל סופית את המפלגה שהקים בן גוריון

בני גנץ ועמיר פרץ סיכמו על פעילות משותפת בדרך לאיחוד הסיעות • מרב מיכאלי: קוראת לכל חברי המפלגה להישאר ולהלחם על המפלגה שלנו, להתנגד למהלך שמשמעותו היא אחת. אין יותר מפלגת העבודה"
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התש"פ / 06.04.2020 14:57

יו״ר כחול לבן ויו”ר הכנסת ח״כ בני גנץ ויו״ר מפלגת העבודה, ח״כ עמיר פרץ, החליטו הבוקר (שני) על דיאלוג להסדרת שיתוף הפעולה בין הסיעות ובין המפלגות.

“בשלב הראשון, יקבעו הכללים לעבודה המשותפת והמתואמת בתוך הכנסת מתוך כוונה לאיחוד בין הסיעות. בהמשך, יוקמו צוותים שיעבדו על שיתוף פעולה פוליטי והיערכות לקראת מערכות בחירות בעתיד.

“השניים החליטו, כי ח״כ אבי ניסנקורן וח״כ איציק שמולי יפעלו במשותף לקידום נושאים אלה”, נמסר בהודעת הסיעות.

יו”ר מפלגת העבודה עמיר פרץ אמר בוועדה המסדרת בכנסת אשר דנה בפירוק העבודה ומרצ, כי הם עובדים על איחוד סיעות עתידי של העבודה ומפלגת כחול לבן.

בפתח דבריו אמר יו”ר העבודה: “הגעתי למסקנה שזו הדרך הטובה ביותר לשרת את מדינת ישראל ואת את אזרחי ישראל כולם. הלכנו עם מרצ כדי למנוע את אובדן הקולות של גוש השמאל. האיחוד היה צעד הכרחי שבלעדיו יחסי הכוחות היו שונים והפער לטובת הימין היה גדול יותר. לצערי היום איננו רואים עין בעין איך לשרת את אזרחי ישראל”.

הוא הוסיף: “עשיתי הכל כדי שתקום ממשלה בראשות בני גנץ, הייתי עד למאמצים של בני גנץ לעשות זאת ולצערי המאמצים לא הצליחו. אין ספק שנעשו טעויות בדרך וייתכן שהיו יכולות להיות תוצאות טובות יותר. זו לא העת לבחון זאת. החלטתי להמשיך בשיתוף פעולה אסטרטגי עם בני גנץ. בשלב הראשון יקבעו הכללים על עבודה משותפת”.

ח”כ מרב מיכאלי הגיבה לדברי יו”ר העבודה: “‏כדי לסדר שני תיקים לעמיר פרץ ואיציק שמולי לא זורקים מפלגה של בן גוריון, רבין ופרס. הם בונים על זה שחברות וחברי המפלגה, שרובם הגדול מתנגד למהלך, יעזבו. אני קוראת לכל חברי המפלגה להישאר ולהלחם על המפלגה שלנו, להתנגד למהלך שמשמעותו היא אחת. אין יותר מפלגת העבודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות