פלא שמגפה משתוללת בב”ב? הביוב זורם חופשי ברחובות

בני ברק סובלת כבר חודשים מהצפות ביוב חמורות ברחובות, המהוות סכנה בריאותית חמורה • הגאון רבי טוביה שולזינגר במכתב לשר הבריאות: "התרבות מגיפת הקורונה בעיר נובעת בין היתר ממערכת ביוב קלוקלת. מדובר ברשלנות פושעת של ראש העיר שמודע היטב לבעיה ואינו פועל"
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התש"פ / 05.04.2020 22:50

זה כבר הפך לשגרה: תושבי העיר בני ברק מריחים כבר חודשים ארוכים את הריח הנורא של מי הביוב המציפים את רחובות עיר התורה והחסידות בשבתות.

מערכת המים והביוב של בני ברק הונחה לפני עשרות שנים, והיא תוכננה לספק מים ולסלק ביוב ל-80 אלף תושבים. אלא שמאז בני ברק גדלה והתפתחה מאוד, ומונה יותר מ-200 אלף תושבים. כיוון שכך, הלחץ על מערכות הביוב והמים הוא פי שלושה על אותן מערכות.

לטענת מומחים, הצפות הביוב החמורות בכל חלקי העיר,  מהוות סכנה בריאותית חמורה לתושבים ולמבקרים.

העירייה, מצידה, בוחרת להתעלם מהבעיה שהולכת ומחמירה. חבר מועצת העיר יעקב וידר, שהעלה לפני מספר חודשים את הנושא לדיון מיוחד במועצת העיר ודרש לקבל החלטה על תיקון התשתיות – נתקל באטימות מצד ראש העיר, אברהם רובינשטיין, שטען כי לא קיימת כל בעיה והפיל את ההצעה.

אולם אם בכל שבת מדובר בסבל, בשבתות של החודש האחרון, כאשר בבני ברק משתוללת מגיפה, זה כבר ממש קריטי.

מי שהחליט להתריע על כך בפני שר הבריאות הוא הגאון רבי טוביה שולזינגר, ששיגר היום (ראשון) מכתב אל יעקב ליצמן, תחת הכותרת: “ליקויים חמורים בתעלות הניקוז בעיר בני ברק”. העתקים מהמכתב נשלחו לשר הביטחון, שר הפנים, ראש עיריית בני ברק.

“כידוע לכבודו”, כותב הרב שולזינגר, “העיר בני ברק סובלת ממערכות ביוב לא תקינות, מידי שבת בשבתו ברחובה הראשי של העיר – רחוב רבי עקיבא מלא בשלוליות מי ביוב הנוזלים מצינורות סדוקים ומערכות לא תקינות.

“רק בשבת האחרונה לאורך רחוב רבי עקיבא החל מרחוב ירושלים ועד לרחוב ז’בוטינסקי זרמו מי ביוב במשך זמן רב, הרושם ניכר במשך כל השבת”.

לדבריו, “אין ספק כי התרבות מגיפת הקורונה בעיר נובעת בין היתר ממערכת ביוב קלוקלת, דבר המהווה סכנה מיידית לשלום הציבור. במקום לעסוק בפעלולים דקורטיביים מן הראוי לטפל בשורש מקור כל הזיהומים בעיר”.

הוא הדגיש: “גם בימים כתיקונם מוטל על קברניטי העיר לדאוג למערכת ביוב תקינה, קל וחומר בימי חרום שכאלה. מדובר ברשלנות פושעת של ראש העיר אשר אין ספק כי כאזרח ותיק בעיר הוא מודע היטב לבעיה זו ואינו פועל כמתחייב מתפקידו”.

הרב שולזינגר מציין כי “ישנם תקציבים די והותר למען תיקון מערכות הביוב, אך הקטסטרופה נמשכת ואין פוצה פה ומצפצף. תושבי בני ברק אינם זקוקים לשירותים של חיילים וחיילות, הם זקוקים למערכת ביוב תקינה ללא זיהומים וללא חיידקים.

“אני דורש ממך כי ברגע קבלת המכתב תפעל מיידית לתיקון וייעול מערכות הביוב בעיר, לפני שיהיה מאוחר”.

מעיריית בני ברק לא התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות