ראש בי”ד חב”ד: תלשינו על מפירי בידוד • רב חב”ד בלוד: יש דין רודף

רב של קהילת חב"ד בקריית מלאכי פסק: "מצווה להלשין לשלטונות כל מי שמפר הוראה כדי שיבוא על עונשו" • רב קהילת חב"ד בביתר: "אין להתפלל בשבת בבתי הכנסת, כל אחד שיתפלל בביתו, אלא רק לעשות מניינים לקריאת התורה"
יוסף גרינבוים
כ"ב אדר התש"פ / 18.03.2020 17:21

הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, ראש בית הדין של רבני חב”ד בארץ ורבה של שכונת חב”ד בקרית מלאכי, מחריף את הטון נגד המזלזלים בהוראות משרד הבריאות –  וקבע: “מצווה להלשין על מפרי בידוד”.

הרב התייחס לחסידים השבים מניו יורק – וכתב: “היות ונודע על כאלה שחזרו עכשיו מחו”ל – החוב הוא שלא להגיע לסביבת אנשים, חייבים להיכנס לבידוד. אסור לבוא לבית הכנסת ולא להתקהל עם אנשים שכן הוא מזיק לאחרים. זו סכנת נפשות. יש לשמור על ההוראות”.

הוא הדגיש: “מצווה להלשין לשלטונות כל מי שמפר הוראה כדי שיבוא על עונשו. זהו פיקוח נפש ושפיכות דמים לאלו ש/לא נשמעים להוראות”.

גם רב שיכון חב”ד בלוד, הגאון רבי בועז יורקוביץ, קבע במכתב שפרסם:  “כל מי שחייב בבידוד ואינו מקפיד על כך ומזלזל בהוראות משרד הבריאות, יש עליו דין מזיק הרבים ועד כדי כך לדין רודף ר”ל”.

רבו של כפר חב”ד, הגאון רבי מאיר אשכנזי נענה לבקשת ד”ר עופרה חבקין, הרופאה המחוזית של משרד הבריאות, והורה לתלמידי הישיבות החוזרים לישראל  מהלימודים במרכז חב”ד העולמי: “יש להיכנס לבידוד מוחלט של 14 יום. לדעת גורמי הבריאות לא נכון לרכז את כל החולים בחדר אחד מפני שהדבר מחמיר את הסכנה עבור התלמידים שעלולים להידבק חלילה”.

הגאון רבי אשר לעמיל כהן, רבה של קהילת חב”ד בביתר עלית הורה שלא לערוך בשבת הקרובה מנייני תפילה בבתי הכנסת.

“אין להתפלל בשבת בבתי הכנסת, כל אחד שיתפלל בביתו, אלא רק לעשות מניינים לקריאת התורה, ברציפות כל שעה. בכל אולם\חדר לקריאת התורה יהיה רק מניין מדוייק אחד של 10 אנשים בלבד ובמרחק בין אחד לשני לכל הפחות כפי ההוראות”.

הגרא”ל כהן הדגיש: “מדובר בפיקוח נפש. אם מישהו מחליט להפקיר את עצמו, אין לו שום רשות להפקיר אחרים. ושנזכה שעד שבת קודש תתבטל הצרה האיומה הזאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות