בחב”ד סגרו את 770 והמקוואות • סאטמר: סגר כללי על הכל ל-15 יום

אחרי שחסידי חב"ד רבים בשכונת קראון הייטס נדבקו מנגיף הקורונה, חלקם במצב קשה - הוחלט לסגור את מרכז חב"ד העולמי-770 עד להודעה חדשה • הרבנים הורו גם על סגירת כל בתי הכנסת ומקוואות הגברים • הרבי מסאטמר הורה: סגר כללי על כל בניני המוסדות והקהילה בניו יורק ל-15 יום
נתן פרל
כ"ב אדר התש"פ / 18.03.2020 12:32

אחרי התפרצות המונית של נגיף הקורונה בשכונת קראון הייטס: אמש (שלישי) הוחלט, לראשונה בהיסטוריה, לסגור את מרכז חב”ד העולמי- 770 – עד להודעה חדשה.

הסגירה בוצעה לאחר שלמרות מכתבם הברור של רבני השכונה והוראות הרופאים – המונים גדשו את בית המדרש הגדול בשעות התפילות.

הממונים על תיפעול בית המדרש הודיעו כי מניינים לתפילה יתקיימו בחצר וכי הגישה ללאקרים בהם מאכסנים את הטלית ותפילין תתאפשר. .

זמן קצר לאחר ההודעה על סגירת בית המדרש, הודיעו בהנהלת ‘בדק הבית’ של בניין 770 על סגירה מוחלטת גם של הקומה העליונה עד להודעה חדשה. ההנהלה הבהירה כי ה’חדר שני’ יישאר פתוח עד למחרת בבוקר בכדי שהזקוקים לכך יוכלו לקחת הטלית ותפילין שלהם מהתאים.

אמש פרסמו רבני השכונה מכתב נוסף בו הבהירו כי מכאן ולהבא על כל בתי הכנסת ומקוואות הגברים בשכונה להיות סגורים.

גם בחסידות סאטמר הוחלט אמש על סגר כללי על כל בניני המוסדות והקהילה בניו יורק ל-15 יום.

זאת אחרי השיחה שקיים האדמו״ר מסאטמר עם צוות הבית הלבן – שביצע שיחות טלפוניות עם אדמו”רים ורבנים בניו יורק על ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

לפי ההחלטה, כל בתי כנסת, מקואות, כוללים, ישיבות גדולות וקטנות, תלמודי תורה ובתי חינוך לבנות – ייסגרו ל-15 יום.

ילדי התלמוד תורה ובחורי הישיבות ימשיכו ללמוד בבתיהם באמצעות מערכת טלפונית משוכללת, כאשר כל תלמיד יכניס את הקוד שלו ויהיה מחובר טלפונית לכל ילדי הכיתה יחד עם המלמדים או מגידי שיעור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואיפה עכשיו החיבור ההדוק
    18/03/2020 23:12
    שי
  1. של חסידי סאטמער מהארץ, עם האלו של חו”ל.
    בכל הנוגע ל’גזירות הנוראיות’, כל מה שיכול להביא הפגנות וכאלו, הם כלל הזמן אומרים סטמר עושים כך, וסטמר עושים כך, מה עכשיו? בואו נראה אותם סוגרים כי כך עושים בסטמר…