החרדית מטלז-סטון שילדה בן בבידוד: “רק תיתנו לי להחזיק אותו”

רוני, חרדית מטלז-סטון, היא האישה הראשונה עם קורונה, שילדה בזמן שהייה בבידוד • בריאיון לגלי צה"ל היא גוללה את שהתרחש מהרגע שהבינה שנחשפה לחולים מאומתים ועד ללידה "ראיתי אותו כמה שניות, צילמתי ולקחו אותו ממני" • "הפחד היה שמכמה שניות שהוא היה איתי, הוא נדבק"
חרדים 10
כ"א אדר התש"פ / 17.03.2020 11:16

רוני, אישה חרדית מטלז-סטון שנדבקה בנגיף הקורונה, היא האישה הראשונה בישראל שילדה תחת מגבלות הבידוד.

בריאיון לישי שנרב בגלי צה”ל היא גוללה את שהתרחש מהרגע שהבינה כי נחשפה לחולים מאומתים ועד ללידה: “אמרתי שהכל יהיה בסדר, ובכל מקרה לא יצאתי מהבית. במוצאי שבת הגיעה הבשורה שטלטלה אותי, הם כולם נדבקו, הורים ו-5 ילדים. מיד באותו רגע התקשרתי למד”א ואמרתי שאני מתחננת, שיבואו לבדוק אותנו כי אני בחודש תשיעי”.

ביום ראשון פונתה רוני באמבולנס לבית החולים הדסה עין כרם, כשהיא ללא ליווי, פרט לצוות רפואי, ממוגן בחליפות.

“הורידו אותי צוות שלם, ומריצים אותך שמה עם מאבטחים מקדימה ואז הגענו לחדר ניתוח ישן כזה שהוסב לחדר לידה”.

על הלידה עצמה סיפרה: “ביחד בנינו את החדר, כאילו היה שם ציוד אבל אתה יודע זו פעם ראשונה, ופתאום הרבה דברים לא עובדים והרבה דברים לא ברורים והן בעצמן עם החליפות האלו. גם אני כמובן עם מסכה כל הלידה״.

רוני תיארה את רגע לידת התינוק: “המיילדת אומרת לי ‘מזל טוב נולדה לך בת’. ואני אומרת לה ‘מה?!’ ואז היא אומרת, ‘אה לא לא, זה בן’. אני ראיתי אותו כמה שניות, הספקתי לקחת שתי תמונות ולקחו אותו ממני מיד החוצה. אפס מגע”.

התינוק נמצא בפגיה.

על אף שרוני נשאית של הקורונה, התינוק נבדק ונמצא נקי: “הפחד היה שמכמה שניות שהוא היה איתי, הוא נדבק מהאוויר״.

האם והתינוק צפויים להעביר את הזמן הקרוב בנפרד. עם זאת החלו להיבחן אפשרויות לאחד בין השניים. “רק תיתנו לי להחזיק אותו, אני מקווה שימצא פתרון”, היא אומרת.

בתוך כך, הגיעו תשובות שליליות לגבי שלושת הילדים של היולדת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות