החתונה בוטלה: החתן, חסיד חב”ד מאלעד, חלה בקורונה יומיים לפני

החתן, ששהה במרכז חב"ד העולמי-770, קיצר את שהותו והקדים את חזרתו לישראל - ונחת ביום ראשון שעבר בסביבות השעה 16:00 אחר הצהריים • ביום חמישי בבוקר החל להרגיש כאבי ראש קלים • ומה קרה מאז? המשפחה מספרת
יוסף גרינבוים
י"ט אדר התש"פ / 15.03.2020 21:04

בני משפחתו של חתן, חסיד חב”ד מאלעד, שאמור היה להתחתן בעוד יומיים –  הודיעה על ביטול החתונה.

זאת לאחר שהחתן עצמו התגלה כחולה קורונה.

וכך כתבו הוריו לאנשי הקהילה: “מאחר וההודעה שיצאה לקהילה, לא הספיקה כדי להבהיר את המצב, וכדי למנוע דיונים מיותרים, לשון הרע ורכילות – באתי כאן להבהיר את המצב לאשורו ללא שום העלמות והסתרים”.

בשל התפשטות נגיף הקורונה, החתן ששהה במרכז חב”ד העולמי-770 קיצר את שהותו והקדים את חזרתו לישראל למוצ”ש פרשת תצווה. הוא נחת ביום ראשון בסביבות השעה 16:00 אחר הצהריים.

“בזמן הגעתו לארץ לפי כל הנהלים וההודעות של משרד הבריאות והרגשתו הבריאותית הכללית הוא לא היה צריך להיות בבידוד כלל וכלל (ארה”ב עדיין לא הייתה בקבוצת המדינות שהשבים ממנה חייבים בידוד).

“ביום חמישי בבוקר, לאחר השתתפותו ערב קודם בחתונת חבר בכפר חב”ד, החתן התחיל להרגיש כאבי ראש קלים ושיעול קל מאוד. לאור זאת התקשרנו למוקד מד”א ותיארנו להם מה מצבו, מהיכן חזר וכו’. הם, בתגובה, שללו מכל וכל אפשרות של הידבקות בנגיף הקורונה, סרבו לשלוח דגימה (כי אין לו את התסמינים) ואף שלחו אותו למרפאה.

“במקביל, אחיו, חובש במד”א ועובד במוקד מד”א נסע באופן אישי למוקד לנסות להשיג בכל זאת אישור דגימה וגם הוא קיבל תשובה שלילית לחלוטין (וזאת בשיח
ודיון מול רופא).

“ביום חמישי בלילה, אשתי בחוסר שקט פנימי – תחושות של אמא, התעקשה והתקשרה שוב למוקד מד”א וביקשה דגימה, כאן ב”ה זה תפס והם אכן אשרו דגימה. בהשתדלותו של האח מול מד”א, זורזה הדגימה ליום שישי כשעתיים לפני כניסת שבת שאכן בוצעה בבית.

“התוצאות אמורות להתקבל תוך 48 שעות. יש לציין, ששוב טען הדוגם שעל פי התסמינים ואיך שהוא נראה ומרגיש אין שום חשש לנגיף.

“במוצ”ש, מיד בצאת השבת, החתן קיבל  שיחת טלפון ממוקד מד”א שמודיעים לו שהדגימה יצאה חיובית והוא אכן נשא של הנגיף – ומיד מגיעים לאסוף אותו לאשפוז מבודד בתל השומר. הוא נלקח לאשפוז, עבר בדיקות מדוקדקות יותר, וברוך ה’ התוצאות קלות מאוד והוא מרגיש טוב”.

האב מוסיף ומציין: “מאותו רגע עשינו כל שביכולתנו לעדכן בזמן אמת את כל הנוגעים בדבר, כולל משפחה, קהילה, אורחי החתונה שהשתתף בה ועוד ועוד.

“מיותר לציין את כל האווירה בבית ובמשפחה ובפרט יומיים לפני חתונתו – שנדחתה בשלב זה. את המתחים, והתחושות הקשות מול כל מי שאמור להיכנס לבידוד בגין
כך. לא בחרנו זאת, לא בשבילו ולא לאחרים”.

האב מדגיש: “אם לא עקשנותה של רעייתי, שכחתן בננו יגיע לחופה ללא שום ספק בבריאותו למען ציבור המשתתפים, עדיין היה מסתובב כמו עוד רבים אחרים בנינו, שאפילו לא משערים שהם נשאים – בביהכנ”ס, בסופר, במקווה ובכל מקום ציבורי אחר.

“אני תקווה, לאחר שיתופכם בכל הפירוט, שמגיפת הוואטצפ (הקשה יותר מנגיף הקורונה) תיעצר. וכקהילה יקרה וחשובה, שחברים בה אנשים נפלאים שתמיד מחפשים לעזור ולתמוך תמצאו את הדרך לסייע במצב באופן פרטי ובאופן כללי. לעצור את הדיונים המיותרים והמסקנות החפוזות הרחוקות מהמציאות להוסיף בתפילה ופרק תהילים לרפואת חולי עמו ישראל, להרגיע את הקהילה בכללותה, לסייע למבודדים נפשית ופיזית בשעת הצורך ובכלל… כל אחד ויד ה’ עליו הטובה, עד יעבור זעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות