המשותפת המליצה על בני גנץ פה אחד – בתנאי שגם ליברמן ימליץ

ההמלצה כוללת גם את חברי סיעת בל"ד שברשימה המשותפת • ח"כ עודה: "היה לנו ויכוח לא קל" • המלצת המשותפת על גנץ מותנית בכך שגם ליברמן ימליץ עליו: "המלצתנו מותנית בכך שלגנץ יהיו 61 ממליצים" • המשמעות: גנץ יקבל מהנשיא מנדט להרכיב את הממשלה מחר או מחרתיים
אריה ריבקינד
י"ט אדר התש"פ / 15.03.2020 12:38

כל 15 חברי הרשימה המשותפת המליצו בצהריים (ראשון) לנשיא המדינה על בני גנץ כמועמד המועדף מבחינתם להרכיב את הממשלה הבאה.

היו”ר אימן עודה אמר לנשיא: “היה לנו ויכוח לא קל. לבל”ד הייתה עמדה מתנגדת להמלצה. יחד עם זאת, בל”ד קיבלו החלטה אמיצה שעיקרה אחדות הרשימה המשותפת וקבלת החלטת הרוב”.

הפרשן זאב קם מ’כאן חדשות’ מציין, כי לפי דברי איימן עודה אצל הנשיא, המלצת הרשימה המשותפת על גנץ מותנית בכך שגם אביגדור ליברמן ימליץ על גנץ – אחרת המלצתה של המשותפת מבוטלת. “המלצתנו מותנית בכך שלגנץ יהיו 61 ממליצים”, אמר עודה.

קם הדגיש, כי ספק רב אם ליברמן רווה נחת מהחיבוק הכפוי הזה של עודה.

בעקבות המלצת הרשימה המשותפת צפוי גנץ לזכות ל-61 ממליצים וכך יקבל כבר מחר או מחרתיים את המנדט להרכיב את הממשלה.

במצב כזה יוכל גנץ לפעול במהירות להחלפת יו”ר הכנסת, וכחול לבן תקבל את ראשות הוועדה המסדרת, וכך תוכל לווסת את פעילות הכנסת.

השליטה בכנסת צפויה להעניק לגנץ יתרון משמעותי בכל משא ומתן עתידי על הקמת ממשלת אחדות.

ח”כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת בירך את חברי מפלגתו על תמיכתם בבני גנץ, על מנת לסיים את שלטונו של נתניהו.

“הבטחנו וקיימנו: המשותפת עושה כל שביכולתה למען דמוקרטיה אמיתית ונגד הפשיזם והגזענות שמקדמים נתניהו וחבר מרעיו. באחת השעות הגורליות ביותר, אני גאה בחבריי לסיעת הרשימה המשותפת. ביחד נשתמש בכל כוחנו כדי להחליף את נתניהו ואת דרכו של נתניהו”.

ח”כ עאידה תומא-סלימאן אמרה בעקבות ההמלצה לנשיא: “כפי שהבטחנו – אנחנו עושים את מה שנדרש כדי לחסום את נתניהו ולהביא לשינוי פוליטי. הוכחנו שאי אפשר להתעלם מהרשימה המשותפת ומהדרישות הצודקות של הציבור הערבי. נכנסו למערכת הבחירות הזו מאוחדים ואנחנו מגיעים להמלצה מאוחדים.

“בעת משבר הקורונה חשוב להפעיל את הכנסת כדי לפקח ולבקר על הממשלה וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות מחר. בזמן המגיפה הזו – אי אפשר לסמוך על נתניהו שפירק את מערכת הבריאות. לכן יש גם לפסול את רעיון ממשלת החירום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות