ההכרזה בקרוב: כל מערכת החינוך תיסגר – עד אחרי חג הפסח

במועצה לביטחון לאומי הוחלט לתמוך בהשבתת כל מערכת החינוך - עד לאחר הפסח • ראש הממשלה יודיע בשעות הקרובות • מהלך כזה ישפיע על כ-2.5 מיליון תלמידים • יו"ר מרכז שלטון מקומי ומזכ"לית הסתדרות המורים תומכים: "בתי הספר וגני הילדים מהווים מדגרות למחלות זיהומיות"
יוני גרין
ט"ז אדר התש"פ / 12.03.2020 16:02

המועצה לביטחון לאומי קיימה אחר הצהרים (חמישי) הערכת מצב, בשיתוף עם משרדי הבריאות והחינוך, והחליטה כי יש להכריז על השבתה מוחלטת של מערכת החינוך, עד לאחר חופשת הפסח.

ראש הממשלה נתניהו יודיע על ההחלטה בקרוב.

ההחלטה הדרמטית הזו היא תוצאה של עלייה דרמטית במספר חולי הקורונה בימים האחרונים.

חיים ביבס, יו”ר מרכז שלטון מקומי, הודיע כי הוא תומך בהקפאת מערכת החינוך. גם מזכ”לית הסתדרות המורים קראה לסגור את בתי הספר והגנים.

לאחר שבתי ספר רבים נסגרו, אלפי תלמידים ומורים וכיתות שלמות הושמו בבידוד – שוקלים במל״ל להכריז על סגירת כל מערכת החינוך.

מהלך כזה ישפיע על כל גני הילדים ובתי הספר – וישאיר בבתים יותר משני מיליון תלמידים.

הבוקר קיימה הנהלת משרד החינוך הערכת מצב בנושא התפשטות הקורונה והשפעתה על מערכת החינוך בהשתתפות שר החינוך ומנכ”ל המשרד.

הרב פרץ אמר בהערכת המצב: “כרגע בהתאם להחלטת משרד הבריאות והמל”ל אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית. אנחנו עם יד על הדופק בנושא הזה ונמשיך לעדכן”.

הוא הדגיש: “אנחנו מתואמים באופן הדוק עם משרד הבריאות, אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים מצד שני אנחנו משמרים את השגרה באופן זהיר עם הוראות ברורות”.

פרץ הוסיף: “אני רוצה להדגיש בעניין הפייק ניוז. אל תאמינו לכל מיני הודעות פייק שרצות ברשתות החברתיות – החלטה רשמית אם תהיה כזאת, תצא אך ורק דרך דוברות המשרד”.

מזכ”לית הסתדרות המורים קראה לנתניהו להורות על סגירת מוסדות החינוך עד יעבור זעם.

במכתב ששיגרה לו כתבה: “ישראל היא מדינה צפופה ביותר, רק בשבוע האחרון קפץ מספר הנדבקים פי שלושה. עוד ועוד מדינות סגרו את בתי הספר וגני הילדים. סין, שסגרה באופן הרמטי את כלל המערכות, לרבות מוסדות החינוך, הצליחה להגיע לשליטה במספר החולים ואף לצמצם אותם, אולם מערכת החינוך אצלנו פתוחה”.

מזכ”לית הסתדרות המורים הזהירה: “בתי הספר וגני הילדים מהווים מדגרות למחלות זיהומיות, החושפות את כל באי המקום. זוהי סכנה חמורה ומיידית לתלמידים, לעובדי ההוראה, לבני המשפחות ובפרט לבעלי מערכת חיסון ירודה ו/ או הסובלים ממחלות רקע”.

לדבריה, “דוח ארגון הבריאות העולמי מסין קבע שמרבית האנשים נדבקים בבית או בעבודה. התלמידים ועובדי ההוראה יביאו את המחלה הביתה וידביקו את בני משפחתם. הם ידביקו אחרים. כל המאמצים למנוע התפשטות אפידמיולוגית כלל ארצית לא יצלחו ברגע שבו הנגיף ידביק קהילות שלמות של באי בתי הספר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות