ראה חיילים, זעם ודרס: אישום נגד מחבל שניסה לרצוח 12 לוחמים

המחבל הבחין בחיילים והחל להשמיע פסוקים מהקוראן, ביניהם את סורה "אלאנפאל" העוסקת בדיני מלחמה וחלוקת השלל • "המחבל לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה כאשר הוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע" • 12 חיילים נפצעו בפיגוע
חיים טוויל
ט"ו אדר התש"פ / 11.03.2020 12:24

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד מחבל ערבי ממזרח ירושלים, סנד טורמאן בן 25, בגין נסיון רצח של חיילי גולני בירושלים, לפני כחודש.

על פי עובדות כתב האישום, החליט המחבל ממניע לאומני אידאולוגי, על רקע אירועים ועימותים הנוגעים לערביי ישראל, לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים.

ב-5 בפברואר 2020 וגם למחרת, ביקרו חיילים מחטיבת גולני בעיר ירושלים במטרה להשתתף בטקס השבעה בכותל המערבי.

לפני קיום טקס ההשבעה, נערך לחיילים סיור לימודי בירושלים המכונה ‘בעקבות לוחמים’, אשר מתחיל בטיילת ארמון הנציב ומסתיים בהתכנסות של כלל הפלוגות במתחם התחנה בעיר. בתום ההתכנסות, צועדים החיילים לכותל המערבי, שם נערך טקס ההשבעה.

מכתב האישום עולה, כי עת צעדו 38 חיילי גולני במסלול הסיור הלימודי, נסע המחבל ברכבו והבחין בקבוצת החיילים, והדבר עורר את זעמו. בשלב מסוים, במהלך נסיעתו, החל המחבל להשמיע פסוקים מהקוראן, ובניהם את סורה “אלאנפאל” העוסקת בדיני מלחמה וחלוקת השלל.

בשעה 01:38 או בסמוך לכך, הבחין המחבל בחיילים הצועדים בטור על המדרכה לכיוון מתחם התחנה, האט את מהירות נסיעתו, נסע לצד החיילים ושקל לבצע פיגוע דריסה, אולם לאחר שהבחין כי החיילים עומדים מאחורי עמודי ברזל הבין שלא יצליח להוציא את תכניתו אל הפועל, ולפיכך המשיך בנסיעתו לכיוון גן הפעמון, על-מנת לאתר מטרות נוספות לביצוע הפיגוע שתכנן.

כאשר הגיעו החיילים למתחם התחנה והמתינו על המדרכה ברחוב דוד רמז, סמוך לכיכר התנועה במתחם התחנה, בשעה 01:44 או בסמוך לכך, חזר המחבל עם רכבו למקום הפיגוע, הבחין בחיילים שעמדו על המדרכה ביציאה מהכיכר וגמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע דריסה במטרה להביא למותם של חיילים רבים ככל האפשר.

בכדי להוציא את תכניתו אל הפועל, בהתקרבו ליציאה מהכיכר, לחץ המחבל על דוושת הגז, האיץ את מהירות נסיעתו, וכיוון את רכבו לעבר החיילים העומדים על המדרכה, מתוך מטרה להורגם. המחבל עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה רבה את החיילים שעמדו באותה העת על המדרכה.

המחבל המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפילם לקרקע, תוך שרכבו גורר שני חיילים. המחבל לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה כאשר הוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע.

כתוצאה ממעשיו של המחבל, נפגעו 12 חיילים בדרגות פציעה שונות, אשר פונו לבית החולים ונזקקו לטיפול רפואי.

לאחר המעשה הרצחני, נמלט המחבל מזירת הפיגוע והמשיך בנסיעה מהירה לכיוון מחסום המנהרות. במהלך נסיעתו, סמוך לצומת דרך חברון התנופה, השליך הנאשם את מכשירו הנייד מרכבו.

בעת שהגיע למחסום המנהרות, סימן חייל באמצעות פנס נשקו למחבל לעצור, אולם הוא המשיך בנסיעתו המהירה לכיוון בית ג’אלה, שם נטש את הרכב, והמשיך בבריחתו לבית משפחתו בכפר נובא שבחברון, אשר בו הסתתר.

כתב האישום מייחס למחבל ריבוי עבירות מעשה טרור של ניסיון רצח, לפי חוק המאבק בטרור.

הפרקליטות מבקשת לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות