בכחול לבן חוששים מליברמן • לא רק בל”ד מתנגדת להמליץ על גנץ

במפלגת כחול לבן חוששים שליברמן לא יאפשר בסופו של דבר הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת • כסיף מחד"ש: "לא נתמוך בשום פנים ואופן בממשלה שליברמן הגזען הזה יושב בה"
חרדים 10
י"ג אדר התש"פ / 09.03.2020 11:09

בכחול לבן חוששים שישראל ביתנו לא תצטרף לבסוף להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. כך דווח הבוקר (שני) ברשת ב’.

גורמים במפלגה טוענים, כי עד לרגע זה הם לא קיבלו הסכמה ברורה מצד אביגדור ליברמן להצטרפות לממשלה שתושבע בתמיכת תומכי הטרור מהרשימה המשותפת.

לדברי אותם גורמים, גם בפעם הקודמת נתן ליברמן תחושה שהם יכולים להתקדם במסלול זה, אולם ברגע ההכרעה הודיע שאינו מוכן למהלך.

הבוקר רמז ח”כ אלי אבידר מישראל ביתנו, ראיון לרשת ב’, כי מפלגתו תהיה מוכנה לשבת בממשלה שכזו, אך נמנע מלומר זאת במפורש.

לדברי אבידר, “הקו האדום שלנו הוא לעשות את מה שהתחייבנו, שלא יהיו בחירות נוספות. אנחנו עושים מה שטוב לנו. צריך להתייחס בפחות התנשאות לרשימה המשותפת. היא תתנהל עם מי שהיא רוצה”.

לצד זאת, הרשימה המשותפת עדיין לא גיבשה החלטה סופית בעניין המלצה או אי המלצה על בני גנץ לנשיא להרכבת הממשלה.

למרות זאת, חברת הכנסת היבא יזבק מבל”ד כבר הבהירה הבוקר שמפלגתה תתנגד להמלצה על גנץ. בראיון לאימאן אלקאסם סלימאן ברדיו מכאן הוסיפה יזבק כי בל”ד היא לא המפלגה היחידה שמתנגדת לכך ברשימה.

גם בחד”ש יש מתנגדים להמלצה על יושב ראש כחול לבן. המתנגדים מציבים תנאים ודורשים התנערות פומבית של המפלגה ממה שהם מכנים מסע הסתה נגד הציבור הערבי במהלך מסע הבחירות.

חבר הכנסת עופר כסיף מחד”ש אמר בריאיון לכאן רשת ב: “העמדה שמוסכמת על כל הסיעה היא שאנחנו דורשים שתהיה פנייה רשמית ופומבית אלינו. עוד לא ראינו שזה קורה. כרגע זו הדרישה האוליטימטיבית”.

הוא הדגיש: במפלגה “לא מדברים עדיין על תמיכה מבחוץ אלא על ההמלצה”.

בכל מקרה, קבע כסיף: “אנחנו לא נתמוך בשום פנים ואופן בממשלה שליברמן הגזען הזה יושב בה. מדובר באיש שבמשך שנים הסית נגד הציבור שלנו. יש הרבה מאוד פעמים בשיטה הפרלמנטרית, שיריבים פוליטיים קשים לא משתפים פעולה אבל מרימים אצבע בעד או נגד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות