זו הסיבה שלוי ביסטריצקי בן ה-13 חגג את הבר מצווה בלי בני משפחתו

לוי ביסטריצקי, בנם של הרב שלמה וחני, שליחי חב"ד במדינת המבורג שבגרמניה, לומד בארץ מאז היותו בן 10 - הרחק מהוריו. כעת גם חגג בר מצווה בלעדיהם  • דודו, שליח חב"ד בסביון: "בעקבות הקורונה נאלצו בני המשפחה לבטל את הגעתם, כי אם היו באים ונשארים בבידוד, אלפי יהודי המבורג לא יכלו לחגוג את פורים"
יוסף גרינבוים
י"א אדר התש"פ / 07.03.2020 20:44

לוי ביסטריצקי, נכדו של הרב הראשי של צפת, הרב לוי ביסטריצקי זצ”ל, הוא נער בן 13. הוא לומד בארץ מאז היותו בן 10 – הרחק מהוריו המכהנים כשליחי חב”ד בהמבורג שבגרמניה.

אלא שלפי דיווח באתר חב”ד-COL, מגיפת הקורונה הובילה לכך שגם את יום הבר מצווה הוא חוגג בלעדי בני משפחתו.

מספר דודו, הרב שמואל ביטסריצקי, שליח חב”ד בסביון: “בן של אחי הרב שלמה, רבה של מדינת המבורג גרמניה, חוגג היום בר מצווה. את החגיגה הוא עושה בארץ ישראל, כי החליט לפני שנתיים בגבורה לעזוב את הבית, ולמרות הקושי והאתגר בגיל כה צעיר – עלה לישראל כדי ללמוד יהדות מתאימה לגילו ולרוחו, דבר שקשה למצוא בגרמניה.

“אחי וגיסתי, הרב שלמה וחני, היו אמורים לבוא אמש ולחגוג איתו את היום המיוחד בצפת, בה אבי ז”ל היה רב העיר ולוי חתן בר המצווה קרוי על שמו.

“בעקבות הקורונה הם נאלצו לבטל את הגעתם, כי אם היו באים ונשארים בבידוד, אלפי יהודי המבורג לא יכלו לחגוג את פורים ואולי גם את פסח כהלכתו – ובעיקר את חגיגת בר המצווה שאמורה להתקיים בעוד שבועיים, בר מצווה ראשונה שתערך בהמבורג מאז השואה.

“סיטואציה זו נותנת לנו הצצה להקרבה הגדולה של ילדי שלוחי חב”ד שלפעמים לא נמצאים במרכז ה’פריים’ של המושג ‘בתי חב”ד’, אבל בזכות הגבורה שלהם, ללמוד רחוק מהבית, או ללמוד בבית ספר-נט (בית ספר מיוחד באינטרנט לילדי שלוחי חב”ד), וויתור על בני דודים וחברים, ההורים מקבלים כח וחיות להמשך השליחות.

“לוי היקר, אני מאחל לך שתמשיך לעשות נחת להורים, תגדל ותעשה שליחות עם הכוחות המיוחדים שספגת בביתך בהמבורג ותמשיך לדאוג לכל יהודי עם החיוך הגדול שלך. מזל טוב!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות