‘צאו מהאשליה’ I מי ינצח בבחירות? זה ההימור של ח”כ איילת שקד

שרת המשפטים לשעבר העריכה בכנס מעריב: ''אחד הגושים ישיג 61 מנדטים, או שתהיה ממשלת ימין או שתהיה ממשלת שמאל-ערבים. לא תהיה ממשלת אחדות"
אריה ריבקינד
א' אדר התש"פ / 26.02.2020 14:30

ח”כ איילת שקד מעריכה כי הבחירות ביום שני יוכרעו על חודו של קול, ולאחריהן תוקם ממשלת 61 של הימין או של השמאל והערבים – אך לא ממשלת אחדות.

בראיון לעיתונאי בן כספית בועידת העסקים של ‘מעריב’ אמרה שקד: “אם נתניהו יצליח לעודד את אחוזי ההצבעה אצלו ולעורר את מעוזי הליכוד נצליח להגיע ל-61 מנדטים.

“לכחול לבן אין שום דבר משותף חוץ מאידאולוגיית ‘רק לא ביבי’. יש שם אנשי שמאל, חלקם סוציאליסטים, חלק קפיטליסטים, חלק בעד חוק הלאום. זה מישמש של דעות”.

שקד סיפרה על רצונה להביא למחנה הימין את יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן: “רצינו שהנדל והאוזר יבואו איתנו, וככה נגדיל את הגוש ונפרק אותם. אני חושבת שהציבור צריך להבין שדרושה הכרעה, או להצביע לימין, שזה ימינה, או לגוש השמאל.

”אין ממשלת אחדות, יש הפרדה ברורה – גוש ימין או גוש שמאל. שכל אחד יחליט לאן הוא משתייך. העובדה שנתניהו וכחול לבן תומכים בתכנית טראמפ, יש מפלגה אחת אידאולוגית שמתנגדת למדינה פלסטינית וזו רק ימינה”.

בן כספית טען כי הפתרון למשבר האחדות הוא שנתניהו שעומד למשפט יהיה שני ברוטציה עם גנץ.

“יש תיקו, כי ליברמן צריך לבחור גוש”, הגיבה שקד. ”אני חושבת שאחד הגושים ישיג 61 מנדטים, או שתהיה ממשלת ימין או שתהיה ממשלת שמאל-ערבים. זו הערכה אמיתית שלי.

”אם גנץ היה מקבל את הצעת נתניהו ומחליף אותו לאחר חצי שנה, הייתה ממשלה. אני, בנט, דרעי וגפני נתנו התחייבות לגנץ שנתניהו יקיים את הרוטציה, ובכל זאת הם לא הסכימו. תצאו מאשליית ממשלת אחדות, זה לא יקרה, או ימין או שמאל”.

לא יהיו בחירות רביעיות?

“אחד הגושים ישיג 61, אני חושבת שלגוש הימין יש סיכוי טוב להשיג 61. אני רואה שיש התעוררות. טוב יעשה נתניהו אם יפסיק להתעסק איתנו ולתקוף אותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות