גור מחרימים רשמית את הפורשים? “להתרחק מהם, כמתחייב לפי תורה”

מודעה שנתלתה בשטיבלאך של חסידות גור ברחבי הארץ, תחת הכותרת 'הודעה והבהרה', נקראים החסידים להחרים את אנשי קהילתו של ראש הישיבה מגור • "יש להזהיר את אנשי ביתו, אנשים נשים וטף, מלקרוא כתביהם בשום אופן, ושלא לבוא בדברים עם קבוצה זאת" 
יוסף גרינבוים
י"ב שבט התש"פ / 07.02.2020 13:21

העימות בין חצר חסידות גור לקהילה המסתופפת תחת ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר – מחריף: במודעה שנתלתה היום (שישי) בשטיבלאך של חסידות גור ברחבי הארץ, תחת הכותרת ‘הודעה והבהרה’, נקראים החסידים להחרים ולהתרחק מחסיהפורשים.

מדובר בצעד תקדימי, בו חסידיו של ראש הישיבה מגור מוחרמים באופן רשמי, שכן עד כה הכחישו קודקודי גור כי הוטל חרם.

גורם בגור אומר היום לחרדים 10, כי “בגלל תלונות במשטרה כנגד בכירים בגור, רוצים מצד אחד ליצור חרם ומצד שני להציג שהחסידות נגד אלימות”.

במודעה נאמר, כי “עלינו להתרחק מהם, כמתחייב על פי תורה, ובזה למחות על מעשיהם, והן כדי להתגונן לבלתי שמוע את דעותיהם הכוזבות ואת שקריהם וסילופיהם על רבותינו הקדושים לדורותיהם”.

על רקע הפצה של חוברות ‘השיטה’, בהן מגוללים הכותבים את ההיסטוריה של רדיפת בניו של בעל ה’פני מנחם’ מגור – במודעה נאמר עוד: “אסור לקרוא או לשמוע כל חומר המופץ על ידם (ובודאי כשנשלח בדוא”ל וואטסאפ וכיו”ב), כפי שאמרו חז”ל על ספרי מינות.. יש להזהיר את אנשי ביתו, אנשים נשים וטף, מלקרוא כתביהם בשום אופן, ושלא לבוא בדברים עם קבוצה זאת.

“למרות כוחות הנפש העצומים הנדרשים להתאפק ולהבליג למלעיגים, עלינו להתחזק ולהתאפק ולהתנהג רק בדרך התורה, בהנחיית הוועדה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות