זיוף הגיוס החרדי: מי מנסה לדחות פרסום הדוח? ומה ידע ראש אכ”א?

בלוף הגיוס: הוועדה שמינה הרמטכ"ל הגישה את עיקרי המסקנות – כוכבי ביקש השלמות • עדויות שהגיעו לוועדת הבדיקה: קצינים בכירים באכ"א אמרו לאלוף אלמוז שעליו לדווח לכנסת על הפערים כבר בתחילת חודש יולי - אבל הוא התעלם
חיים טוויל
י"א שבט התש"פ / 06.02.2020 01:19

האלוף במיל’ רוני נומה, שמונה לעמוד בראשות ועדת הבדיקה של זיוף נתוני הגיוס החרדי, נפגש השבוע עם הרמטכ”ל כוכבי והציג לו את עיקרי מסקנות הדוח שגיבשה הוועדה.

הרמטכ”ל ביקש מנומה כמה השלמות לפני הגשת הדוח המלא.

לפי דיווח בחדשות 12, המסקנות גובשו כבר באמצע חודש ינואר, אך מסיבות לא ברורות הליך העבודה של הוועדה נתקע.

גורמים המעורים בעבודת הוועדה טענו כי “מישהו מנסה ‘לשפץ’ את הדוח”, ולדחות את פרסומו לאחר הבחירות.

האם ההבהרות שאותן ביקש הרמטכ”ל נועדו להעמיק את הבדיקה – או שמדובר בדרך נוספת לדחות את פרסום הדוח החמור? לכך אין, בינתיים תשובה.

בצה”ל אמרו על הפגישה: “האלוף במיל׳ נומה הציג לרמטכ”ל את המסקנות המרכזיות של עבודת צוות הבדיקה עד כה. הרמטכ״ל ביקש העמקות נוספות במספר נושאים בעבודת צוות הבדיקה והוא צפוי לקיים מפגש עם כל חברי הצוות קודם לסיכום הנושא וקבלת החלטות”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מעדויות שהגיעו לוועדת הבדיקה עולה כי כבר בתחילת חודש יולי נודע לאכ״א על הפערים בין נתוני האמת לנתונים המזויפים, וכי כבר באותו יום קצינים בכירים המליצו לראש האגף, אלוף מוטי אלמוז, לדווח על כך לכנסת.

עוד עולה, כי יום לאחר שאותם קצינים בכירים המליצו לאלוף אלמוז לדווח לכנסת, נערך דיון בהשתתפות קצינים בכירים ששוב התריעו בפני האלוף כי יש לדווח על הנתונים.

ראש אכ”א בחר שלא לדווח לכנסת.

רק בחודש דצמבר, לאחר חמישה חודשים, ובעקבות החשיפה של ‘כאן חדשות’ על זיוף הנתונים, הגיעו קציני אכ”א לכנסת למסור את הנתונים שבידיהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות