זו התכנית של הליכוד לגייס 200 אלף קולות החסרים ל-61 מנדטים

הגעה של נתניהו לשטח, הסברה ממוקדת, גיוס של כ־13-12 ראשי ערים לא יהודים, והשקעה מיוחדת בתושבי הדרום שחלקם לא הצביעו בספטמבר • וגם התמקדות במגזר החרדי והדתי־לאומי
חרדים 10
ט' שבט התש"פ / 04.02.2020 11:37

אחרי שבוע מוצלח ורווי הישגים מדיניים: הבוקר (שלישי) יושק קמפיין הבחירות של  הליכוד, כשהמטרה הפעם היא לתרגם את ההצלחה המדינית לעוד מנדטים.

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, יו”ר סיעת הליכוד, ח”כ מיקי זוהר, מגבש בימים אלו קונספט פעילות מפורט שזכה לכינוי ‘תוכנית 200 אלף הקולות’.

לליכוד חסרים כ־200 אלף קולות כדי להגיע ל־61 מנדטים של גוש הימין. 100 אלף קולות הם של אנשי ליכוד שבבחירות הקודמות פשוט לא הגיעו לקלפי, והיתר הם אלה ש”חצו את הקווים” למפלגות שמאל.

האחרונים כוללים כוללים קולות של ‘ימין רך’, כאלה שהצביעו למפלגות כמו של כחלון ונדדו לכחול לבן ולליברמן: בני העדה האתיופית; עולים מצרפת; אנגלו־סקסים; חרדים; יוצאי ברית המועצות; אנשי הפריפריה ולא מעט קולות שאינם יהודים.

ח”כ זוהר מציע להתמקד באוכלוסיות הללו בעזרת הגעה של נתניהו לשטח, הסברה ממוקדת ומענה לצרכים הפרטניים של אותן אוכלוסיות.

זוהר מאמין שאפשר לגייס אוכלוסיות שונות, למשל, את הלא־יהודים, על ידי גיוס של כ־13-12 ראשי ערים כמו שפרעם – שתומכים בנתניהו, ובאמצעות מסע הסברה מפורט.

לטענת ח”כ זוהר, גם בערים הערביות יש קהל רב שלא עוסק בעניינים הקשורים לארץ ישראל ולסוגיות הפלשתיניות, ומה שחשוב לו באמת הוא הנושא הכלכלי והעתיד החינוכי של ילדיו.

מול בני העדה האתיופית מציע הח”כ עבודת שטח הסברתית באמצעות המתווכים – הח”כ החדש של הליכוד גדי יברקן וח”כ אברהם נגוסה.

את העבודה המרכזית צריכים, לפי ח”כ זוהר, לעשות בעיקר מול תושבי הפריפריה בדרום, שכידוע רבים מהם לא יצאו להצביע.

גם במגזר החרדי והדתי־לאומי, הצרפתי והאנגלו־סקסי מתוכננת פעילות נרחבת שתביא לאחוזי הצבעה גבוהים, שכן ידוע שרוב האוכלוסיות הללו נוטות ימינה באופן מובהק.

לפי הדיווח, ח”כ זוהר והליכוד סבורים שאם המשימה תצלח, תהיה היתכנות ממשית להשגת 61 מנדטים לימין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות