מרן הגרי”ג אדלשטיין: “אם המסיתים יגיעו לשלטון זה דבר מסוכן מאד”

ראש ישיבת פוניבז' מתריע על הסתה נגד הציבור החרדי: "יש השפעה של ההסתה, על חלק מהציבור זה משפיע, המצב באמת מסוכן, כי המסיתים משפיעים"
יוסף גרינבוים
ה' שבט התש"פ / 31.01.2020 01:31

מרן הגרי”ג אדלשטיין מתריע על הסתה נגד הציבור החרדי, שתפסה תאוצה בעיקר בשנה האחרונה.

בדברים שנשא, אמר ראש הישיבה: “ידוע שיש כיום הסתה נגד הציבור החרדי. לא כל הציבור מסיתים, אבל יש כאלה שמסיתים, וזה משפיע על חלק מהציבור בארץ שמאמינים למה שהם אומרים דברים לא נכונים”.

ראש הישיבה הוסיף: “ובאמת זה לא דבר חדש, וכבר מצינו בגמרא (פסחים מט, ב) שרבי עקיבא אמר: ‘כשהייתי עם הארץ אמרתי מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור’. רבי עקיבא, גם לפני שנעשה תלמיד חכם, כבר היו לו מידות טובות מאד (וכדאיתא בכתובות ס”ב שהיה צניע ומעלי), ואף על פי כן כשעדיין היה עם הארץ אמר ‘מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור’. למרות שהיה בעל מידות טובות הוא שנא תלמידי חכמים.

“והסיבה לזה (מבואר בתוס’ בכתובות שם), כי עמי הארץ שונאים תלמידי חכמים מתוך טעות, שהם חושדים שתלמידי החכמים שונאים אותם, את עמי הארץ, וזה לא נכון! תלמידי חכמים לא שונאים אותם, אלא רק מרחמים עליהם, אבל לא שונאים אותם, ועמי הארץ טועים בזה שחושבים ששונאים אותם. כך המציאות”.

ראש הישיבה התריע: “יש השפעה של ההסתה, על חלק מהציבור זה משפיע. והמטרה של המסיתים היא להגיע לשלטון, כי בקרוב יהיו בחירות, ועל ידי ההסתה הם חושבים שיקבלו הרבה קולות שיצביעו בשבילם, זה החשבון והרווח שהם רוצים להרוויח בזה, שיגיעו לשלטון.

“ואם המסיתים יגיעו לשלטון זה דבר מסוכן מאד, והמצב באמת מסוכן, כי המסיתים משפיעים, ויש ציבור שמאמין להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות