אחת הנערות הייתה קורבן תקיפה של בן משפחה – והפסיקה טיפול

יומיים אחרי שששתי הצעירות מבתים חרדיים נמצאו ללא רוח חיים ליד בניין בשכונת בירושלים, מתברר כי קרוב המשפחה ביצע באחת מהן מעשה חמור • הוא נעצר לפני 10 שנים, הורשע ונידון למאסר על תנאי היא טופלה - אך הפסיקה את הטיפול בלחץ משפחתי • ומה גילתה המשטרה על החברות?
חיים טוויל
כ"ד טבת התש"פ / 21.01.2020 20:10

המוות הכפול בגבעת שאול:  יומיים אחרי שחני סוליש ושטרנה שרה קלפמן ע”ה, שתי בנות הדודות בנות ה-19 ו-24, נמצאו ללא רוח חיים – מתברר שקרוב משפחה ביצע באחת מהן בצעירותה מעשה חמור.

לפי דיווח של משה נוסבאום בחדשות 12, קרוב המשפחה שביצע בה את המעשה נעצר לפני 10 שנים – בשנת 2010, נחקר, הועמד לדין, הורשע ונידון לעבודות שירות ולמאסר על תנאי.

לפי הדיווח, ההערכה במשטרה היא כי הרקע למוות הטראגי של שתי הצעירות, הבאות ממשפחות חרדיות בירושלים ונתניה, קשור להתחבטויות שליוו אותן בכל הקשור לתהליך ההתרחקות מהדת.

מפרטים חדשים שהתפרסמו הבוקר (שלישי) בתוכנית ‘סדר יום’ עם קרן נויבך ברשת ב, עלה כי הצעירה, שנפגעה בעת שהייתה קטינה, טופלה בעבר במרכז סיוע לנפגעות תקיפה של המדינה בירושלים, אך ביקשה להפסיק את הטיפול בעקבות  לחץ משפחתי שהופעל עליה.

הפסקת הטיפול הייתה בניגוד לחוות דעת של גורמי המקצוע שסברו שהטיפול הכרחי במצבה ועליה להמשיך לקבל אותו.

מאחר והיא עברה את הטיפול בעת שהייתה כבר בגירה, גורמי המקצוע לא יכלו לכפות עליה את קבלת הטיפול הנפשי.

בחדשות 12 דווח עוד, כי במשטרה חששו שחברות של חני ושטרנה שרה ע”ה –  עלולות לנסות לפגוע בעצמן.

השתיים היו חברות בקבוצת וואטסאפ עם כמה צעירות נוספות, גם הן ממשפחות חרדיות, בה שיתפו זו את זו בקשיים שעוברים עליהן, כמו גם בהתלבטויות ובשאלות על ההתרחקות מהדת.

ככל הנראה, בקבוצה היו גם רמזים על הצעד של שתי הבנות דודות. לאחר שהתברר לחברות הקבוצה מה אירע, כתבה אחת מהן לחברותיה: “אני יכולה להבין את מה שהן עשו”, ובהמשך כתבו הצעירות על כך “שאין ברירה אלא למוות תשומי”. כלומר, תשומת לב.

גורם בתוך הקהילה שנודע לו על קבוצת הוואטסאפ הזעיק את משטרת ירושלים.

החוקרים הצליחו לאתר את שלושת הבנות הנוספות, ובאמצע הלילה יצאו צוותים לבתיהן. הם נפגשו איתן ועם בני משפחתן, כדי לוודא שיקבלו טיפול מתאים.

שתי הצעירות נמצאו כשהן ללא רוח חיים, ליד בניין ברחוב הדפוס בשכונת גבעת שאול בירושלים.

לפי הדיווח בחדשות 12, השתיים נהגו להיפגש בבית סבתן בשכונת רמות.

ביום שני בלילה הן נפגשו בבית סבתן ומשם הגיעו לבניין בגבעת שאול.

סוליש בת ה-19 השאירה מכתב בבית סבתה, שבו כתבה כי היא לא מוצאת את עצמה ופוחדת לאכזב את הוריה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן לעשות תשובה, להיתיחס לכל א. באשר הוא
    21/01/2020 23:03
    י,ד
  1. צריך להתייחס יפה לכל אחד באשר הוא, ולדון לכף זכות כל אחד ואחד מאיתנו,,אחרת זה גורם לצרות צרורות ,איפה ואהבת לרעך כמוך,,

  2. נורא! פשוט עצוב מאוד
    22/01/2020 00:04
    רבקה
  3. איזו אבידה איזה אסון!