מתנכל? היועץ מסרב למסור כל חומר החקירה • נתניהו: מסתירים חומרים

היועץ מנדלבליט מציין במכתב ששיגר לעורכי דינו של נתניהו, כי חומרי החקירה המלאים מועברים רק כאשר מוגש כתב האישום לבית המשפט • טוען: ליבת החומר שקיבלו לקראת השימוע, מקיפים את כל הנדרש להם עבור בקשת החסינות
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התש"פ / 19.01.2020 11:20

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה היום (ראשון) את בקשת עורכי דינו של ראש הממשלה לקבל לידיהם את כל חומר החקירה בעניינו – עוד לפני הגשת כתב האישום לבית המשפט.

 

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במכתב ששלח מנדלבליט לעורכי הדין יוסי אשכנזי ועמית חדד, הבהיר היועץ כי על פי האיזון שנקבע בחוק, חומרי החקירה המלאים מועברים לידי הנאשמים רק כאשר מוגש כתב האישום לבית המשפט.

לכן, כותב היועץ, בנקודת הזמן הנוכחית שבה עדיין לא הוגש כתב האישום בפועל בשל בקשת החסינות שהוגשה לכנסת, לא קמה עילה למסירת כלל חומרי החקירה.

מנדלבליט ציין, כי חומרי החקירה הרבים שהועמדו לרשות עורכי דינו של ראש הממשלה במסגרת ליבת החומר שקיבלו לקראת השימוע, מקיפים את כל הנדרש להם עבור בקשת החסינות ואף הרבה מעבר לכך.

מנדלבליט מציין עוד, כי הסנגורים פנו אליו לקבלת מלוא חומרי החקירה עבור הדיון בחסינות כמעט שבועיים לאחר הגשת הבקשה לחסינות.

נתניהו הגיב על החלטת היועמ”ש לדחות את בקשתו לקבלת חומרי החקירה: “איך אפשר להלחם בעד האמת אם מסתירים חומרים שמעידים על סחיטה באיומים של עדי מדינה, אכיפה בררנית ותפירת תקדימים משפטיים שלא קיימים בתולדות האנושות? מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות