הוועדה תקבע: המידע על החרדים היה מסולף, בצבא שיקרו לכולם

הוועדה, שצפויה להגיש מסקנות בימים הקרובים, תקבע שהנתונים שעברו לקבינט המדיני-ביטחוני, לשר הביטחון ולגורמים נוספים - סולפו ונועדו למלא המכסה שנקבעה בחוק • ''נומה קיבל שתי קלטות שבהם מודים קצין ונגד על כך שהם זייפו וניפחו את מספרי המתגייסים החרדים במשך שנים"
חיים טוויל
כ"א טבת התש"פ / 18.01.2020 18:44

הוועדה שבודקת את זיוף נתוני גיוס החרדים לצה״ל, בראשה עומד האלוף במיל’ רוני נומה, תגיש את מסקנותיה בימים הקרובים.

 

בתוכנית ‘השבוע’ ב’כאן חדשות’ דווח, כי הוועדה תקבע שהנתונים שעברו לקבינט המדיני-ביטחוני, לוועדות הכנסת, לשר הביטחון ולגורמים נוספים – סולפו ונועדו למלא את המכסה שנקבעה בחוק.

לוועדת הבדיקה הוגשה, בין השאר, הקלטה של קצין זוטר שסיפר כי הורו לו לזייף נתונים של מספר החרדים שהתגייסו, וכי הוא מצר על כך ששיתף פעולה.

גורמי צבא ידעו על הפערים במשך חצי השנה האחרונה, אבל לא דיווחו על כך.

האלוף במיל’ יצחק בריק, לשעבר נציב קבילות החיילים, אמר בשבוע שעבר כי להמלצות של הוועדה יש חשיבות ממדרגה ראשונה – בתקווה שיובילו לשינוי תרבות השקר שהולכת ומעמיקה בצה״ל, לטענתו.

בריק סיפר כי ”נומה קיבל לידיו שתי קלטות שבהם מודים קצין ונגד על כך שהם זייפו וניפחו את מספרי המתגייסים החרדים במשך שנים, ברוח מפקדיהם. לא נותר לי אלא לקוות שוועדת הבדיקה ברשותו של האלוף רוני נומה תוציא מסקנות נחרצות שלא יעסקו רק בש״ג, אלא גם בפיקוד הבכיר שידע והתעלם”.

בתחילת דצמבר 2019 נחשף ב’כאן חדשות’, כי במשך שנים זייף צה”ל בכוונה תחילה והגדיל במאות אחוזים את כמות החיילים החרדים שהתגייסו לצבא. בצבא שיקרו לכל הגורמים הממשלתיים.

בדיווח אז נחשף, כי מספר המתגייסים הוכפל ואף שולש. בשנת 2017 דיווח צה”ל על כך שגויסו 3,070 חיילים חרדים, אך בפועל התגייסו רק 1,300. בצבא הוסיפו לרשימות המתגייסים החרדים גם כאלה שאינם חרדים על פי הקריטריונים שנקבעו וכאלה שאינם דתיים כלל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות