הטבעת שזוהתה, הרכב השרוף: כך חוסל קאסם סולימאני בלב עיראק

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה חוסל בתקיפת מל"ט אמריקני בנמל התעופה הבינלאומי בבגדד • יחד איתו חוסל בתקיפה גם סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות הפרו-איראניות 'אל-חשד א-שעבי' • החיסול של סולימאני התרחש זמן קצר אחרי שנחת בנמל התעופה הבינלאומי של בגדד
יוני גרין
ו' טבת התש"פ / 03.01.2020 08:34

העולם נקי יותר מהלילה: מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, חוסל הלילה (ליל שישי) בתקיפה שביצע מל”ט אמריקני בנמל התעופה הבינלאומי בבגדד, בירת עיראק. כך אישרו בפנטגון.

לפי ההודעה, הפעולה בוצעה בפקודתו של הנשיא דונלד טראמפ ומטרתה הייתה להרתיע את איראן מפני תוכניות התקפיות עתידיות שלה.

בנוסף אליו חוסלו גם סגן מפקד ארגון הגג של המיליציות השיעיות הפרו איראניות, אבו מהדי אל-מוהנדיס, ואחראי על הקשרים והפרוטוקולים במיליציות מוחמד רידא אל-ג’אברי.

החיסול של סולימאני התרחש זמן קצר אחרי שנחת בנמל התעופה הבינלאומי של בגדד.

 

משמרות המהפכה אישרו גם הם כי סולימאני חוסל. בהודעת משמרות המהפכה נמסר: “סולימאני הוצא להורג בתקיפת מסוקים אמריקניים”.

דובר המיליציות השיעיות בעיראק אמר, כי “הישראלים והאמריקנים” אחראיים לתקיפה.

בישראל הועלתה רמת הדריכות בעקבות חיסולו של סולימאני והוחלט לסגור את אתר החרמון למבקרים.

מדובר צה”ל נמסר: “לאור הערכת המצב הוחלט כי אתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים. אין הנחיות נוספות לתושבי הגולן והאזור והשגרה נמשכת”.

שר הביטחון, נפתלי בנט, יקיים הבוקר הערכת מצב בקריה שבתל אביב, בהשתתפות הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון.

 

כוח קודס, עליו פיקד סולימאני, משמש הזרוע הביצועית של משמרות המהפכה של איראן מחוץ למדינה, והוא כפוף ישירות למנהיג הרוחני והפוליטי העליון, האייתולה עלי חמינאי.

מוקד הפעילות העיקרי של כוח קודס הוא הענקת סיוע לארגוני טרור באמצעות מתן מענקים כספיים או סיוע כלכלי אחר, הכוונה מקצועית, אספקת כלי נשק, תחמושת ואמצעי לחימה, והעברת אימונים.

מוקדם יותר דווח, כי ארבע רקטות פגעו בבסיס צבאי סמוך לשדה התעופה.

בערוץ ‘אל-מיאדין’ הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי מדובר בהפצצה שביצעו מסוקים אמריקניים וכי מוחמד רזא אל-ג’אברי, בכיר במיליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן, חוסל בתקיפה.

 

הציוץ של הנשיא טראמפ

כלי תקשורת בעיראק דיווחו כי אזעקות הופעלו בשדה שנסגר בעקבות התקרית. עוד דווח כי הרקטות פגעו בחלקו האחורי של הבסיס.

התקרית מגיעה על רקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן בימים האחרונים. כזכור, ביום ראשון תקף צבא ארה”ב חמש עמדות של המיליציה הפרו-איראנית “גדודי חיזבאללה עיראק”. יומיים לאחר מכן, ביום שלישי, פרצו מפגינים למתחם שגרירות ארה”ב בבגדד וזרעו הרס במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות