הדוקר ממונסי חיפש בטלפון הנייד שלו: “למה היטלר שנא יהודים?”

לפי כתב האישום שהוגש נגד גרפטון תומאס, הדוקר ממונסי, הוא התפרץ אל בית האדמו"ר מקאסאו ואמר: "אף אחד לא עוזב" • החוקרים מצאו בהיסטוריית החיפוש שלו ביטויים: "בתי כנסת יהודים גרמנים לידי" • המשטרה חוקרת חשד: הדוקר היה מעורב בתקיפה אנטישמית נוספת במונסי
נתן פרל
ב' טבת התש"פ / 30.12.2019 21:21

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד גרפטון תומאס, הדוקר ממונסי, בגין חמישה ניסיונות רצח ופריצה.

על פי כתב האישום, הדוקר פרץ לביתו של האדמו”ר מקאסאן פערשאיי, הרב חיים רוטנברג, ודקר חמישה אנשים, בהם אחד שנפצע אנוש – בעת מסיבת חנוכה במוצאי שבת.

עוד עולה מכתב האישום, כי תומאס כיסה את פניו באמצעות צעיף, נכנס אל הבית – ואמר: “אף אחד לא עוזב”. אחר כך שלף  מצ’טה והחל לדקור את הנוכחים.

תומאס כפר באישומים נגדו. גובה הערבות שהוצבה עליו הוא חמישה מיליון דולרים.

עם הגשת כתב האישום, הרשויות הפדרליות בארה”ב חשפו כי בידיהם ראיות רבות המעידות על כך שתומאס ביצע את המעשה רק בשל שנאתו ליהודים – מה שיגרור העמדה לדין בגין ‘פשעי שנאה’.

המשטרה מצאה יומנים בכתב ידו של תומאס, ובהם רעיונות אנטישמיים, כולל התייחסויות הנוגעות לאדולף היטלר ו’התרבות הנאצית’, כמו גם רישומים של מגני דוד וצלבי קרס.

וידאו: כאן חדשות

מבדיקת הטלפון הנייד של תומאס עלה, כי הוא חיפש מידע רב על התרבות הנאצית ועל אנטישמיות, ואף בדק מיקומים של מספר בתי כנסת בקרבת מקום מגוריו.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת בניו יורק, החוקרים מצאו בהיסטוריית החיפוש בטלפון שלו, ביטויים כמו: “בתי כנסת יהודים גרמנים לידי”, ו”בתי כנסת ציוניים באזור סטייטן איילנד והעיר אליזבת’ שבניו ג’רזי”.

אחד החיפושים האחרונים בטלפון שלו שהוחרם היה: “למה היטלר שנא את היהודים”.

בעיתון ‘ניו יורק פוסט’ פורסם כי משטרת ניו יורק חוקרת חשד כי הדוקר היה מעורב בתקיפה אנטישמית נוספת במונסי – של אב לארבעה ילדים, בזמן שצעדי בשכונה ב-20 בנובמבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות