“לא בטוח להיות חרדי’: מחוקקים בניו יורק דרשו להכריז ‘מצב חירום’

במכתב ששיגרו חברי מועצת העיר ניו יורק חיים דויטש וקלמן יגר, הסנאטור של מדינת ניו יורק שמחה פלדר וחבר אסיפת המחוקקים שמחה אייכנשטיין למושל קואומו הם דורשים, בין היתר, להציב את הכוחות 'המשמר הלאומי' של ניו יורק בשכונות יהודיות
נתן פרל
ב' טבת התש"פ / 30.12.2019 15:06

האם זה הפתרון? ארבעה מחוקקים יהודים במדינת ניו יורק דרשו אמש (ראשון) ממושל המדינה אנדרו קואומו  להכריז על מצב חירום – ולהעביר את הטיפול בתיקי ‘פשעי שנאה’ מידי התובעים המחוזיים המקומיים לידיו של תובע מיוחד, ולהציב את הכוחות ‘המשמר הלאומי’ של ניו יורק בשכונות היהודיות ברחבי המדינה. .

בקשתם באה בעקבות סדרה של פיגועים אנטישמיים בקראון הייטס, בורו פארק וויליאמסבורג במהלך השבוע האחרון, כשהשיא היה פיגוע הטרור האנטישמי במסיבת חנוכה במוצאי שבת במונסי, בו נפצעו חמישה חרדים, שניים מהם קשה.

במכתב, שנחתם על ידי חברי מועצת העיר ניו יורק חיים דויטש וקלמן יגר, הסנאטור של מדינת ניו יורק שמחה פלדר וחבר אסיפת המחוקקים שמחה אייכנשטיין, נאמר:  “יהודים אורתודוקסים מותקפים, מאוימים, נדקרים ונרצחים דרך קבע. כבר לא בטוח להזדהות כחרדי במדינת ניו יורק. אנחנו לא יכולים לערוך קניות, ללכת ברחוב, לשגר את ילדינו לבתי ספר ואפילו לא להתפלל בשקט”.

“הקהילות שלנו בחרדה.  אנחנו לא מרגישים בטוחים בבתים שלנו”, הוסיפו.

בנוסף דורשים הארבעה מהמושל למנות תובע מיוחד לחקירה ומיצוי הדין במקרים אנטישמיים בעבר ובעתיד.

לדבריהם, “עם כל הכבוד לתובעים המחוזיים המקומיים, מה שהם עושים לא עוזר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות