‘נשות הכותל’ ניסו להחדיר אל תוך הרחבה ספר תורה – בידי תייר תמים

קבוצת 'נשות הכותל' פנתה לתייר תמים וביקשה ממנו להכניס ספר תורה לרחבת הכותל: האיש נתפס והספר הוחרם • 'הקרן למורשת הכותל המערבי': "מה שהחל בראשי חודשים, הפך זה מכבר למתקפה תקשורתית עקבית על מנהגי הכותל המערבי, בכל הזדמנות"
חיים טוויל
א' טבת התש"פ / 29.12.2019 12:57

נמנע ניסיון להכנת ספר תורה על ידי נשות הכותל באמצעות תייר: לפי ‘הקרן למורשת הכותל’, קבוצת ‘נשות הכותל’ פנתה לתייר תמים וביקשה ממנו להכניס ספר תורה לרחבת הכותל המערבי.

האיש נתפס בכניסה עם ספר תורה – והוא הוחרם.

‘נשות הכותל’ הגיבו: “הכירו את הפושע החדש של הקרן למורשת הכותל. לאחר שניסינו להכניסו הבוקר לכותל, החרימו אנשי הקרן את ספר התורה שלנו, ומשניסינו לבקשו בחזרה, ביקשו מאיתנו לחתום על מסמך האומר כי בנסיונינו להכניסו ‘פגענו בקדושת הכותל המערבי’.

“תפילת נשים אינה פגיעה בקדושת הכותל, קריאה מהתורה על ידי נשים אינה פגיעה בקדושת הכותל. ישוחרר ספר התורה שלנו לאלתר!”

לתפילת ראש חודש הגיעו כ-1,000 מתפללים, וכ-30 נשים מקבוצת ‘נשות הכותל’.

‘הקרן למורשת הכותל המערבי’ מסרה, כי נעשתה פניה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בעקבות פעילות של נשות הכותל בחג החנוכה – מכיוון שבערב חג החנוכה פרסמו נשות הכותל הודעה לתקשורת, בה קראו לנשות ציבור אשר הוזמנו להדלקת הנרות המסורתית בכותל המערבי להימנע מהשתתפות בטקס.

“הן ציינו בהודעה כי המדובר בשרה ח”כ מירי רגב, בשרה ח”כ גילה גמליאל, סגנית השרה ציפי חוטובלי ועוד. זאת בנוסף לפניות אישיות אליהן.

“כל העת למול מאמצים אדירים שמושקעים על מנת להותיר את הכותל כמקום משותף ומאחד לכל שבטי ישראל, פועלת קבוצה קטנה וקיצונית זו בכל דרך על מנת לזרוע מהומה ופילוג וחג חנוכה זה הוא עדות נוספת לכך!”

בהודעת ‘הקרן למורשת הכותל’ נאמר עוד: “מה שהחל בראשי חודשים, הפך זה מכבר למתקפה תקשורתית עקבית על מנהגי הכותל המערבי, בכל הזדמנות שרק ניתנת, עד שנדמה שאין חג מחגי ישראל שפגיעתן הרעה של נשות הכותל לא הגיעה אליו”.

ב’קרן’ הוסיפו: “למרות הסכמות שגובשו עם המשנה ליועמ”ש גב’ דינה זילבר, מבקשות נשות הכותל בעקשנות לפגוע במעמד המיוחד של הדלקת נרות חנוכה, המשלב מסורת ואחדות כאחד ולהפוך גם אותו למקור למחלוקת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות