‘הפך לתוקפן’: 4 שנות כלא לרב בית כנסת בי-ם שהורשע בתקיפת ילדים

רב בית הכנסת הורשע בעבירות חמורות שביצע נגד ארבעה ילדים וילדות שהגיעו לעזור לו בבית הכנסת וללמוד ממנו תורה • הוא יפצה את הקטינים בסכום של 40 אלף שקלים
חיים טוויל
כ"ו כסלו התש"פ / 24.12.2019 11:05

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) ארבע שנות מאסר על שלום חזן, רב קהילה ובית כנסת בירושלים, שהורשע בביצוע תקיפות ומעשים חמורים בילדים. בנוסף הוטל עליו לפצות את הילדים בסך 40 אלף שקלים.

חזן הורשע שביצע שורת מעשים חמורים בארבעה ילדים וילדות, שהגיעו לעזור לו בבית הכנסת וללמוד עמו.  הילדים היו באותה עת בגילים 6-12.

הפרקליטות ביקשה לגזור עליו שבע שנות מאסר.

עו”ד שמרית וולף מהפרקליטות: “רב קהילה אמור להיות משען ותמיכה ונחמה לכלל הציבור, לרבות הורים וילדים והנה הנאשם שעיני כל בני המשפחה היו מופנות אליו בהערצה, הפך לתוקפן ופוגע”.

לדבריה, הרב ניצל את מעמדו וכוחו ואת ההערצה שחשו כלפיו.

חזן הכחיש את העבירות, וסנגורו הדגיש בטיעונים לעונש את המעמד שלו וההערכה שהוא זכה לה מבני הקהילה.

בתסקיר נפגעי העבירה נכתב: הילדים ומשפחותיהם חוו התנכרות מצד הקהילה. הילדים חשים פצועים ופגועים, סובלים מטראומות וזקוקים לטיפול.

כתב האישום נגד הרב הוגש לפני כשנה, וייחס לו מספר רב של מעשים חמורים בילדים.

מפרטי כתב האישום עלה, כי הוא נפגש עם קורבנותיו בבית הכנסת, כאשר במהלך המפגשים פגע בקטינים – ולאחר מכן שילם להם סכומי כסף.

השופט יעקב צבן ציין בפסק הדין: “נסיבות ביצוע העבירה מצביעות על חומרה בשל ניצול המעמד, ביצוע פגיעות במתחם בית הכנסת והמשרד של הנאשם, ההערכה וההערצה של הילדים כלפי הנאשם.

“רב קהילה אמור להיות משען, תמיכה ונחמה לכלל הציבור, לרבות הורים וילדים. הנאשם ניצל את כוחו ומעמדו, את ההערצה שחשו כלפיו, ובכך פגע בזכות אדם על גופו, באושיות משפחתיות וחברתיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות