בדיחה? מנדלבליט לאוחנה: תמנה את התובעת המרכזית בתיקי נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה הוסיף את מועמדותן של המשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן ושל ליאת בן ארי, למרות תמיכתו בשלמה למברגר, כדי למנוע חיכוך עם שר המשפטים • מנדלבליט: "מינוי אחד ממועמדים אלה יחזק את אמון הציבור"
יוני גרין
כ"ה כסלו התש"פ / 22.12.2019 22:53

אחרי סיכול המינוי של עו”ד אורלי בן ארי: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הציע לשר המשפטים אמיר אוחנה למנות את ליאת בן ארי לפרקליטת המדינה.

בן ארי היא התובעת המרכזית בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו – אותה פרקליטה שיצאה לחופשה באמצע השימוע שהתקיים לראש הממשלה לאחר ראש השנה.

שם נוסף שהציע היועץ המשפטי לממשלה הוא המשנה לפרקליט המדינה נורית ליטמן.

במכתב ששיגר מנדלבליט לשר אוחנה הוא חזר על עמדתו, לפיה המועמד המתאים ביותר בעיניו לתפקיד הוא המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה למברגר.

בהודעה מטעם מנדלבליט נמסר: “לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשר בעל פה לשקול גם את מועמדותם של אורי קוטב וציון אילוז, שבניגוד לדברי השר הינם גם בעלי ניסיון במשפט פלילי”.

היועץ הוסיף: “כל חמשת המועמדים המוזכרים לעיל יכולים לעמדתי לשמש בתפקיד מ”מ פרקליט המדינה ולתרום לשמירת שלטון החוק וביצורו, להגנה על האינטרס הציבורי, על זכויות האדם ועל המינהל התקין”.

לדבריו, “מינוי אחד ממועמדים אלה, אשר ייעשה בהסכמה בין שר המשפטים לבין היועמ”ש, יחזק את אמון הציבור בעצמאות פרקליטות המדינה והעומד בראשה, ובאי-תלותם בגורמים הפוליטיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות