האבא בכה בלוויה: ‘מבקשים בתחנונים מהקב”ה די, די, די’ I צפו

מאות בני אדם ליוו לאחר חצות את הבחור חיים אהרן זק"ש ז"ל, תלמיד ישיבת 'תפארת מרדכי' בן ה-15, שנפל בעת שעמד על מדרגות הישיבה - ונפטר • ראש הישיבה: "איך אנחנו יכולים להמשיך? אבל צריך לדעת ה' נתן וה' לקח" • האבא: "זה הניסיון הכי קשה, אבל אני מקבל באהבה"
יוסף גרינבוים
כ"ב כסלו התש"פ / 20.12.2019 13:06

מאות בני אדם ליוו אמש (ליל שישי) לאחר חצות את הבחור חיים אהרן זק”ש ז”ל, תלמיד ישיבת ‘תפארת מרדכי’ בן ה-15, שנפל בעת שעמד על מדרגות הישיבה ברחוב עוזיאל בבני ברק – ונפטר.

בפעילות של זק”א תל אביב הושג ויתור על הבקשה לנתיחת גופת הבחור –  ומסע הלוויה יצא מהיכל הישיבה אל בית העלמין סגולה בפתח תקווה.

הגאון רבי יאיר שלמה זק”ש, ראש הישיבה בה למד הבחור, פתח את שורת ההפסדים: “ארל’ה היה מושלם, היה יושב אוהל, לא הסתכל אף פעם על השני, הכל היה בשלימות, איך אנחנו יכולים להמשיך מכאן? אבל צריך לדעת ה’ נתן וה’ לקח, הקב”ה מנהל את העולם.

“תלמידים יקרים את ארל’ה אנחנו לא יכולים להחזיר, אבל נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה אל ה’. חייבים להתחזק כבר מחר בבוקר בלי שום טצדקי”.

ראש הישיבה הוסיף:  “זה קרה במקום תלמודו, איפה שישב ולמד. האבא התעקש לעשות את הלוויה דווקא כאן במקום תלמודו. הוא סיים את ארוחת ערב ועלה למעלה לסדר השלישי האחרון בלילה, הוא עולה ומתמוטט במדרגות לפני שהגיע לבית המדרש. ארל’ה, אנחנו נשתדל לעשות כמה שיותר לעילוי נשמתך”.

אחריו ספד לו אביו, הגאון רבי יונתן זק”ש: “זה הניסיון הכי קשה, אבל אני מקבל באהבה. צריך להיות עיוור איך שהקב”ה נוהג בנו. הקב”ה מקבל עכשיו נפש נקי וצדיק כפשוטו ממש, לא היה אדם שנתקל בארל’ה ולא ראה איזה בעל מידות טובות הוא היה, וותרן”.

האב התייחס לשכנות עם משפחת הוריו של האברך הרב יצחק מאיר ז”ל שנפטר ביום ראשון, בתוך ‘השבעה’ על בנו התינוק ישראל ז”ל: “בימים האחרונים הוא הגיע כל יום הביתה בצהריים וראה אצל השכנים, משפחת וייס, איזה משניות שלא קיבלו והוא למד כל צהריים וגמר וסיים עוד מסכת. הוא אמר לי: ‘אבא, אני רוצה לקבל על עצמי ללמוד את כל שישה סדרי משנה לעילוי נשמתו”.

האב אמר בבכי: “אנחנו מתפללים לפני הקב”ה שיחזק אותנו. אין שום מקרה בעולם… ארל’ה אתה צדיק, היית אוהב שלום ורודף שלום ונזהרת ממחלוקת. אם יש משהו שאפשר ללכת בדרכיו זה להיות אוהב שלום ורודף שלום. אני מדבר גם לעצמי”.

האב הוסיף: “אנחנו מבקשים בתחנונים מהקב”ה שיאמר לצרותינו די, די, די. שיתן לנו כוח להתעורר בתשובה לעילוי נשמתו. אני מבקש בשמי ובשם אשתי, האחים והאחיות וכל הקרובים, אנחנו מבקשים ממך מחילה גמורה, ארל’ה שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות