פרקליטים טוענים: בן ארי כינתה את שי ניצן בעבר ‘היטלר’ ו’אל קאעידה’

עובדים בפרקליטות טוענים ששמעו את אורלי בן ארי גינזברג מכנה את פרקליט המדינה היוצא בכינויים בוטים מאוד, על רקע סיכסוך ביניהם • היועמ"ש לבן ארי: "ההתנגדות למינוייך אינה עניין אישי"
אריה ריבקינד
י"ט כסלו התש"פ / 17.12.2019 21:16

מערכת היחסים העכורה בין עו”ד אורלי בן ארי גינזברג שמונתה לממלאת מקום פרקליט המדינה ובין פרקליט המדינה היוצא שי ניצן ידועה במסדרונות הפרקליטות.

אולם, הערב (שלישי) דווח בחדשות 13 כי בן ארי גינזברג כינתה את ניצן בעבר בכינויים בוטים במיוחד באוזני עובדים שהיו בסמוך אליה – וביניהם “היטלר” ו”אל קאעידה”.

הרקע לעימות בין השניים היה תיק רצח אותו ניהלה בן ארי. שש שנים לאחר ההרשעה של הנאשם ברצח התברר לפרקליטות שמידע קריטי, האסור לפרסום, שהיה יכול להועיל לנאשם – הוסתר ממנו.

בפרקליטות החלו בבירור הנושא, וכחלק מהבירור עודכנו גם פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה. בן ארי הרגישה רדופה והתנהגה בעוינות כלפי הניסיון לבדוק את הנושא – דבר שלא מצא חן בעיני הגורמים.

בעקבות הבירור, ככל הנראה, החליט ניצן שלא למנות את בן ארי גינזברג לפרקליטת מחוז – תפקיד בו חשקה זמן רב.

הפרקליטים טוענים: “מאז שלא נבחרה ומאז הפיצוץ שהיה ביניהם, היא הסתובבה ממורמרת והשמיעה ביטויים מאוד קשים נגד ראשי המערכת. את שי ניצן היא כינתה כמה פעמים לאוזני עובדים שהיו לידה ‘היטלר’ ו-‘אל-קאעידה'”.

בתוך כך, מוקדם יותר היום נפגש היועמ”ש אביחי מנדלבליט עם בן ארי בלשכתו שבירושלים, ואמר לה כי התנגדותו למינוייה הוא “לא עניין אישי נגדן – אלא עניין מערכתי”.

נוסף לכך, גורם בכיר במשרד המשפטים אמר לחדשות 13 כי ישנם סיכויים גבוהים שבג”ץ יקבל את העתירה נגד מינויה של בן ארי, שתוגש בימים הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות