האם הטילו ב’יתד’ חרם על המודעות של מעמד סיום ‘דף היומי’?

מודעה על מעמד סיום הש"ס ב'זאת חנוכה' נשלחה על ידי אחד המארגנים ל'יתד' - אולם לא פורסמה • הוא זועם: "ש'יתד' יחרים את סיום הש"ס?" • בביטאון 'דגל' אומרים: "רואים בעיה אתית לדווח על אירוע במקום ובתאריך מסוים, בזמן שבדיקה שלנו מעלה כי רוב הסיכויים שהדיווח איננו נכון"
י"ד כסלו התש"פ / 12.12.2019 21:26

לא תאמינו מה מתרחש מאחורי הקלעים של הפקת סיום הש”ס במסגרת ‘הדף היומי’, אירוע שאמור להיות כולו של שלום ותורה.

תחילה הייתה ההיערכות להפקת מעמד סיום הש”ס אחד גדול ומאוחד, של כל החוגים החרדיים. אולם לבסוף, גם בשל קשיים לוגיסטיים, הרעיון נפל.

ש”ס תקיים אירוע ענק  באיצטדיון ‘ארנה’ בירושלים, ביום ראשון ליל זאת חנוכה, כאשר כולו ימומן מתקציב משרד הפריפריה, הנגב והגליל.

ביהדות התורה העניינים יגעים יותר. תחילה דובר כי המעמד יתקיים בהאנגר ענק בישוב בית רבן, הממוקם סמוך ליבנה, אלא שמאוחר יותר התברר כי לא ניתן יהיה לקיים את המעמד במקום, מבחינה בטיחותית. גם התכנית לקיים את סיום הש”ס באצטדיון טדי בירושלים, נפסלה.

בשלב זה, זמן קצר מדי לפני המועד בו יסיימו רבבות הלומדים את הש”ס, נראה כי המעמד ההיסטורי יתקיים במתחם הלונה פארק בבני ברק.

כך או כך, ההכנות לקראת האירוע שייתקיים במוצאי זאת חנוכה על ידי יהדות התורה, נמשכות. פרסומים על המעמד הצפוי פרסמו ב’המודיע’ ו’המבשר’ החסידיים.

מי שסירב לפרסם על המעמד הוא ‘יתד נאמן’, ביטאון ‘דגל התורה’.

בשיחה שקיים אחד ממארגני האירוע עם חרדים 10, הוא נשמע נזעם: “היתכן? ש’יתד נאמן’ יחרים את סיום הש”ס?”.

מתברר, שמודעה שנשלחה לעיתון – לא פורסמה, למרות ששולחיה חפצו לשלם על פרסומה.

אחת המודעות שב’יתד’ סירבו לפרסם

“מסתבר שהחליטו שם במקרה זה להחרים, במקום לשלוח חוקרים פרטיים. שיהיה להם בהצלחה”, הוא אומר – ורומז על השמועות כי נשלחו חוקרים פרטיים להתחקות אחר יוסי רוטנברג, מנהל ת”ת בקרית אתא, שהתמודד במכרזים למנהלי אגפי חינוך חרדי ותרבות תורנית בעיריית ירושלים.

בשיחה עם גורם המארגן את האירוע, הוא מאיים כי הם יחרימו בתגובה את ‘יתד’: “בכוונתנו להעדיף את הפרסום בעיתון מיוחד שייצא בידי הוועדה המארגנת של סיום הש”ס”.

אז הלכנו לברר מה קרה.

מתברר, כי אחד מהמארגנים התקשר למערכת ‘יתד נאמן’, ביקש לפרסם מודעה – ונענה בשלילה.

ב’יתד נאמן’, הגרסה, כמובן, שונה לגמרי. לדברי גורמים בעיתון, “פרסמנו במשך מספר שבועות את האירוע המתוכנן, עד לשלב שהוברר לנו שהמיקום המדובר מוטל בספק והתקצוב עדיין לא אושר. מה שגורם לאי בהירות כללית לגבי פרטי האירוע הסופי”.

לדבריו, “אנו רואים בעיה אתית ומקצועית לדווח על אירוע שיתקיים במקום ובתאריך מסוים, בזמן שבדקותנו מעלות כי רוב הסיכויים שהדיווח איננו נכון. אנו ממתינים בציפיה ועוקבים מקרוב בדריכות יתר, ולאחר שייסגר המיקום והתאריך הסופי, בעזרת ה’ נדווח זאת בצורה מכובדת ביותר כראוי לאירועים נדירים ומשמעותיים כגון אלו”.

בינתיים, בלי תאריך ומיקום

חזרתי לגורם המארגן, שגיחך למשמע תגובת העיתון. “מעניין של’המודיע’ ול’המבשר’ המודעה הייתה מצויינת ו’אתית'”.

אותו גורם הוסיף: “אל תתפלאו אם בקרוב יוכרז על חרם מודעות על העיתון. כמובן לאחר שיישאלו את פי מרן הגר”ח קניבסקי”.

הפיצוץ באופק? אחרי חודשים של שקט בזירת הקרבות הפנים-דגלאיים, נדמה שעלינו מדרגה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות