הפעוט בכה, הגננת נלחצה: ראשו של בן שנה נלכד בין סורגי המעקה בגן

צוות המחלצים הרגיע את הילד הבוכה, והחל מיד בהפעלת אמצעי החילוץ הפועל באמצעות לחץ הידראולי - ובצורה שקטה • מפקד הצוות שחילץ את הפעוט: "החלטנו להפעיל ציוד חילוץ 'שקט' כדי שהילד לא ירגיש שמחלצים אותו"
חיים טוויל
ד' כסלו התש"פ / 02.12.2019 17:09

פעוט בן שנה שנלכד בראשו בין סורגים, חולץ על ידי לוחמי האש מכבאות והצלה תחנת ירושלים.

היום (שני), סמוך לשעות הצהריים, דווחה גננת מגן ילדים בשכונת קטמון הישנה לחדר המבצעים של כבאות כבאות והצלה מחוז ירושלים, כי אחד מילדי הגן שלה – פעוט כבן שנה, נלכד בראשו בין סורגי מעקה בחדר המדרגות של הגן.

למקום הוזנק באופן מיידי צוות לוחמי אש-מחלצים עם ציוד חילוץ ייעודי למקרים של הילכדות בין סורגים.

לוחמי האש שהגיעו למקום, הבחינו בילד שראשו לכוד בין סורגי המעקה, כשהגננת לידו, והוא שרוי במצוקה.

צוות המחלצים הרגיע את הילד הבוכה, והחל מיד בהפעלת אמצעי החילוץ הייעודי, הפועל באמצעות לחץ הידראולי, ובצורה שקטה ובטוחה במיוחד למחולץ.

לאחר זמן קצר חולץ הפעוט, ובבדיקה רפואית של כוחות הצלה שהגיעו למקום התברר כי הילד אינו זקוק לטיפול רפואי.

רס”ר זיו יונה, מפקד הצוות שחילץ את הפעוט מהסורגים: “דווח לנו על פעוט קטן שהכניס את הראש תוך כדי משחק לסורגי מעקה בגן בו הוא שוהה. אולם, למרות ניסיונות צוות הגן, הילד לא הצליח להוציא את ראשו מהסורגים. הגענו במהירות למקום, ראינו את הילד לכוד בין הסורגים כשהוא בריא, אך נמצא בלחץ ואי שקט.

“מניסיון רב שיש לנו באירועים דומים, החלטנו להפעיל ציוד חילוץ ‘שקט’ כדי שהילד לא ירגיש שאנחנו מחלצים אותו, בזמן שכל העת אנחנו מדברים איתו ומשחקים איתו. לאחר זמן קצר, חילצנו את הפעוט כשהוא בריא ושלם”.

צילום: דובר כב”ה מחוז י-ם
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות