זילבר: יתכן שמתכוונים לפרקליטות שלי? בצלאח א-דין אין מפלגה…”

המשנה ליועץ המשפטי עו"ד דינה זילבר: "מזה תקופה אני שומעת 'אכיפה זדונית', 'התנהלות פושעת', 'מפלגת צלאח א-דין'. אנחנו לא יכולים עוד להמשיך להגיב בנימוס"
יוני גרין
ט"ז חשון התש"פ / 14.11.2019 17:44

המשנה ליועץ המשפטי, עו”ד דינה זילבר, נשאה היום (חמישי) דברים בכנס חיפה למשפט והתייחסה לחוסר האמון כלפי הפרקליטות.

במושב שעסק בדרכים למאבק בשחיתות הציבורית אמרה זילבר: “מזה תקופה אני שומעת ‘אכיפה זדונית’, ‘התנהלות פושעת’, ‘מפלגת צלאח א-דין’ – הייתכן שמתכוונים לפרקליטות שלי? הפער ההולך ומתרחב בין תמונת האמת שתיארתי לבין הדימוי של המערכת המשפטית הציבורית שהולך ומתפשט וקונה חלקים רבים בציבור מטריד אותי ומעסיק אותי. מאחר ופער זה הוא בעייתי בעיניי הקדשתי מחשבה לניתוח סיבותיו ולפירוק מציאות של פייק ניוז שהולכת ומזהמת חלקות טובות ומכתימה.

“בעיניי לא מדובר בתופעה מקרית. מדובר במארג של מהלכים שהצטברותם מובילה לקפיצת מדרגה, כזו שמטרתה לשנות את האיזונים והבלמים במבנה המשתנה המוכר לנו, ומשכך מדובר בתופעה מדאיגה”.

זילבר הוסיפה: “היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, המשנים, אנחנו צריכים להמשיך ולדבר על ויסות הפגיעה בשלטון החוק באופן ישיר, לחשוף אותו. מעל לכל במה, לדבר לציבור במישרין. אנחנו לא יכולים עוד להמשיך להגיב בנימוס, אנחנו צריכים למצוא באופן אקטיבי עוד במות כאלו, אנחנו צריכים להסביר באופן הכי ברור שיש מה המחיר החברתי אותו ישלם כל אחד מאיתנו כאזרח המדינה אם ייפגע ויתכרסם הביטחון המשפטי, מונח אותו טבע לאחרונה היועץ המשפט לממשלה”.

לדבריה, “בצלאח א-דין אין לא מפלגה ולא יד זדונית, יש מערכת אכיפת חוק אחת ובראשה היועץ המשפטי לממשלה, יש פרקליטות מקצועית מסורה ונאמנה אחת המעוצבת ממשרתי ציבור הפועלים לקידום האינטרס הציבורי, מוכתמים ומושמצים על בסיס יומיומי על לא עוול בכפם. אין מערכת חפה מטעויות אבל העבודה המתמדת היומיומית נעשית בידיים נקיות ביושר ובמקצועיות”.

המשנה ליועמ”ש יצאה בקריאה: “בואו ננקה את השפה, ננקה את המציאות. הפרקליטות שאני מכירה היא פרקליטות מקצועית שרואה לנגד עיניה את האינטרס הציבורי ואותו בלבד. היא פועלת במקצועיות וביושר. לא מפלגת צאלח א-דין כי אם אזרחים ואזרחיות כמוני כמוכם, משרתי ציבור שבאו לתקן עולם ולתרום למדינה ובחרו בשירות המדינה. לא יד אכיפה זדונית אלא היד על הדופק, על הדופק של שלטון החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקרנית
    15/11/2019 08:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תתחילו לתת תשובות ענייניות על הטענות המופנות כלפיכם, ועל העוולות והאיפה ואיפה הניכר מדבריכם והחלטותיכם המוטות להשקפת עולמכם…
    נראה אותך מתמודדת עם הטענות..