דו”צ: השגנו היעדים בתוך 48 שעות I בנט: לצה”ל יש חופש פעולה מלא

תכנית הקרב 'חגורה שחורה' השיגה את היעדים שנקבעו לה: "הצלחנו לשמור על הפתעה מוחלטת בכל הפעילות. הלכנו על תקיפות איכותיות ולא כמותיות" • שר הביטחון בנט: "מחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור"
חיים טוויל
ט"ז חשון התש"פ / 14.11.2019 10:33

דובר צה”ל אישר הבוקר (חמישי) כי הושגה הפסקת אש, ומציין כי תכנית הקרב ‘חגורה שחורה’ השיגה את היעדים שנקבעו לה.

הדובר, תא”ל הדי זילברמן, אמר: “השגנו את כל היעדים בתוך 48 שעות. עלינו להמשיך להתמקד בזירה הצפונית – הפעלתנות האיראנית היא לא רק בסוריה”.

הוא הוסיף: “הפעלנו חלק קטן מהיכולות אבל לא נלחמנו מול חמאס לא מול חיזבאללה ולא מול האיראנים”.

למרות שאישר את קיומה של הפסקת האש, זילברמן הבהיר כי בצה”ל “ערוכים לירי נוסף ושומרים על עירנות גבוהה מחשש שהשקט יופר”.

לדבריו “ניסינו בחודשים האחרונים לייצב את המציאות ברצועת עזה בצורה כזו שתביא לשקט ולמצב אחר ברצועה ומסביב לו. המחבל שחוסל בהא אבו אל-עטא סיכל כל ניסיון כזה והוא גרם לתושבי עזה שלא להתקדם בהסדרה”.

הוא הדגיש כי תוכנית ‘חגורה שחורה’ הייתה לפגוע בג’יהאד האיסלמי מכה קשה שאכן מומשה: “במשך ההסלמה בוצעו עשרות גיחות תקיפה של מטוסי קרב נגד יעדים צבאיים של הג’יהאד האיסלאמי.

“הצלחנו לשמור על הפתעה מוחלטת בכל הפעילות. הלכנו על תקיפות איכותיות ולא כמותיות, מתוך רצון לבדל את החמאס מהלחימה ובכך הצלחנו”.

דבריו של דובר צה”ל מגיעים לאחר שבשעת בוקר מוקדמת דיווח מקור מצרי כי הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לג’יהאד האסלאמי והוא נכנס לתוקפו החל מהשעה 05:30.

שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים לאורך הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות הערכות מצב ודיונים עם בכירי צה״ל ומערכת הביטחון בקריה שבתל אביב, על מנופי הלחץ ומנגנוני הסיום של תוכנית הקרב ‘חגורה שחורה’.

הבוקר אמר בנט: “כ-20 מחבלים חוסלו ב-48 השעות האחרונות. בשלב זה, זה עוד לא נגמר. רק המעשים בשטח יקבעו. כללי המשחק החדשים ברורים: צה״ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות.

“מחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור. אני גאה בלוחמי צה״ל ובמפקדיו, ובכוחות הביטחון כולם, שבשעות אלו ממשיכים לעמוד על המשמר. אני גאה בציבור הישראלי, ובתושבי הדרום ועוטף עזה אשר ממשיכים לגלות קור רוח וחוסן פנימי שמחזק אותנו, מקבלי ההחלטות”.

שר הביטחון הוסיף:  “בשעות הקרובות אני מבקש מהציבור להמשיך להיות ערני וקשוב. אני מבקש להביע הערכה לראש הממשלה ולחבריי בקבינט אשר קיבלו את ההחלטה הנכונה – ליטול מחדש את היוזמה המבצעית. אני מודה לראש הממשלה, לרמטכ״ל ולראש השב״כ על שיתוף הפעולה האפקטיבי מרגע כניסתי לתפקיד, מיד לאחר פעולת הסיכול. ככה צריך להתנהל”.

במהלך שתי יממות הקרב תקף צה”ל עשרות יעדי טרור של ארגון הג’יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה. בנוסף לחיסול בכיר הארגון בהאא אבו אל עטא הרג צה”ל כ-25 מחבלים מחוליות שיגור רקטות בכעשר תקיפות, בזמן אמת, במהלך שיגור או היערכות לשיגור רקטות.

במהלך סבב הלחימה, כ-450 רקטות שוגרו לשטח ישראל. כ-60% שוגרו לשטח פתוח – כ-90% יורטו על ידי כיפת ברזל.

גורמים ביטחוניים ציינו, עוד כי התקיפות פגעו משמעותית ביכולת תשתיתית במפעלים ואתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות, במתחמים צבאיים, בבתי פעילים ששימשו כמחסני אמל”ח, במתחמי אימונים, במפקדות, במשגרים, בכלי שיט של הכוח הימי, בפירי מנהרות, בעמדות שיגור, בעמדות תצפית ועוד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות